Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Karl

Volvo ocean race i Öresund?

Rekommendera Poster

Jag tror att de kommer att passera södra öresund runt 20-21 tiden.

Om PGH73 läser detta så kanske han kan skriva ett pm med sitt mobilnummer. Skulle vara intressant att veta när båterna ligger i norra öresund.

Jag tänker gå ut vid 19 tiden och vara stand by. De kommer högst troligt att gå på den svenska sidan.

Såg förresten att en av telefonicabåtarna gick på grund vid starten........!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu passerar båtarna helsingör i runt 13 knop.

Senast ändrad av Bull_ | 14 juni 2009 | 20:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Bull!

Helsingör vid 20-tiden...sen är det väl ca 35-40 nm (?) ner...borde med 10-15 knop innebära ungefär 2.5-3.5 timmar...alltså vid elvatiden... Mörkt då... ;-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har alla utom Delta Lloyd passerat Klagshamn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När dom passerade hbg hade Maltaflaggade Il Mostro = Puma AIS transponder igång. Dom hade eskort av pilot, kbv och ssrs båtar.

När dom passerade mellan Öresundsbron och Klagshamn stod jag från land och beundrade skådespelet. Dom passerade mellan saltholm och danska sidan. Dom passerade vindkraftverket Lillgrund på den danska sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, Bull har rätt, och så här såg det ut strax söder om Drogden när Mange passerade med E3:an!!!

Fullt pådrag ute på sundet ikväll vill jag lova! Följebåtar, filmbåtar, helikoptrar och supportrar. Vi hejade extra på svenskbåten som låg trea efter Puma och Torben Grael på E4.

Årets marina händelse här i skåne och en riktigt skön upplevelse att få vara nära. Filmade en hel del, få se om jag kan lägga upp på Youtube vid tillfälle......

post-6505-1394235971,1425_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så här såg det ut då de rundade Kullens fyr. Lite skakig filmning i blåsten men det var en häftig syn då de forsade fram...

Skall se dem på lite närmre håll i Stockholm nu i veckan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...