Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
vetten

Jofa 565

Rekommendera Poster

Hej, undrar om ngn här har information om jofa 565 79:a, gärna bilder. Vet att båten tillverkades av ABC fabrikerna för Volvo Fritids räkning. Har hela tiden trott att jag var ägare till en triss 57 ht, men det vissade sig vara en jofa i stället. Tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har själv en likadan båt som du och mycket riktigt är det en Jofa 565. Tittade på dina bilder och ser den transparenta skiljeväggen. Har också försökt stt få information om båtmodellen men inte lyckats. Tyvärr har jag fn inga bilder. Trivs utmärkt med min båt som jag köpte för något år sedan.

mvh Lelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Lelle, undrar om du har möjlighet att ordna bilder på din båt. Hade varit roligt att se en likadan. Har sökt överallt, men ej hittat ngn liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jovisst ska du få bilder. Har varit bortrest så jag har inte sett ditt inlägg. Har just hämtat båten från vinterförvaring och ska nu byta motor till en mer modern än den Volvo penta 700 jag har idag. Visserligen går den hyfsat men det finns ju knappast några delar att uppbringa nuförtiden, så det får bli en Suzuki 70 hästars 4-takt i stället. När jag har tagit bilderna så mailar jag dom till dig, så kanske vi kan utbyta lite erfarenheter. Verkar bara vara vi två som har denna båt på forumet.Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Lelle!

Jag har också en Jofa 565 HT och fick idag reda på att min båt just hette Jofa 565. När jag köpte båten så sa ägaren att det var en 590. Jag skall också byta motor och undrar om hålbilden är standard för all motorer.Det är inte roligt med en massa hål i akterspegeln. Jag har tänkt att byta ut all träfaner till teak så det vore intressant att se andra som har renoverat.

Har du foton så skicka gärna ut på sidan.

Nisse Dalsjöfors

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hålbilden för motorer är standard sedan 80-talet. Det bör alltså vara samma hålbild om din nuvarande motor är av nyare modell. Motorn som jag hade var från 1979 och därför fick nya hål göras och dom gamla pluggas igen.

Mvh

Lelle 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skall man inte vara säker på, bytte för några år sedan ut en Evinrude 90 V4 -90:a

mot en Yamaha F100 -00:a och de hade inte samma hålbild.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...