Riddaren 0 Postad 22 April , 2009 Har en VP V8 501 (230hk) från 1991. Motorn går perfekt, men jag vet ej om limporna är bytta någon gång?? Ser utvändigt att det finns lite rost, bla kan jag se att det långsamt har runnit mellan packningen. Bör jag byta, eller kan jag kontrollera på något enkelt sätt? Kancka med en skiftnyckel eller något. Ser att det finns kompletta piratkopior på blocket för rund 5000 kr. Någon som vet om det är någon större skillnad på de amerikatillverkade och originalen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 April , 2009 Orginalen tillverkade i USA, skulle inte tro det. Det jag är säker på är att det kan vara ganska stor så kallad kvalitetsskillnad mellan orginal och pirat men prisskillnaden är så stor att det ändå lönar sig att sätta dit pirat. På din inledande fråga dristar jag mig till att skriva, ser du rostangrepp på utsidan så är det med största sannorlikhet hög tid att byta prylarna. Kontroll görs bäst genom att ta loss avgaslimpan och knacka like försiktigt alternativt blästa bort rosten. Men som sagt ser du rostangreppen från utsidan så lär det vara hög tid att byta. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 23 April , 2009 En tumregel är att du ska kunna lägga handen ovanpå knäna. Dessa skall ej vara varma. Är dom de så börjar det bli tätt pga av rost. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser