Sardaukar 12 Postad 22 April , 2009 Hej! Kan någon vänlig själ berätta för mig vad det är för färg jag har köpt? Beställde den på Outdoorexperten här: http://www.outdoorexperten.se/p-7814-vc-17-m-nt-bottenfrg-750ml.aspx När jag öppnade burken såg den ut så här: Så långt ifrån svart man kan komma. Har de glömt lägga i pigmentet eller är det jag som har missuppfattat något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 April , 2009 Provade blanda i kopparpulvret för att se vad som hände. Men det blev ju bara kopparfärgat, absolut inte svart och dessutom väldigt löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
j29tunnan 0 Postad 22 April , 2009 Det är helt i sin ordning. Färgen blir svart när du haft den i sjön ett tag. Vad gäller konsistensen så skall den vara vattning. Bara att rolla på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 April , 2009 Jasså, det verkar underligt...men tack då vet jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 22 April , 2009 Ursäkta, men... Vad fan - det står ju på burken till och med! Är det bara jag som läser på den om målningsförustättningarna som gäller? Här finns en bild om man är osäker ändå...http://www.yachtpaint.com/_general/_script/popupWindow.asp?RowNr=0&SessionID=377019028 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 April , 2009 Läste igenom den två gånger, men inte tusan kunde jag tro att en så vattnig färglös vätska kan skifta färg så enormt. Jag har använt den gamla VC 17m innan som hade rätt färg från början, och jag trodde denna skulle fungera likadant. Din länk fungerar inte för övrigt... Senast ändrad av Sardaukar | 22 april 2009 | 15:08 Senast ändrad av Sardaukar | 22 april 2009 | 15:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 22 April , 2009 Själv tycker jag att VC 17 NT (gul hatt) är en värdelös bottenfärg, jag får havstulpaner i Stockholms södra skärgård om jag målar 2 lager och sjösätter under April. Det funkade däremot bra med VC 17M med blå hatt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 22 April , 2009 Ja, det är den med blå hatt jag använt innan. Men den finns ju inte att få tag i Sverige längre då den är förbjuden vad jag förstått... Senast ändrad av Sardaukar | 22 april 2009 | 16:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 22 April , 2009 Tja, färgen är ju till för västkusten... :-P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser