Marrexxx 66 Postad 21 April , 2009 Hej Jag undrar vad för arbetstemperatur som är lagom och lämplig för en b20 motor (aq 115) min går upp till drygt 90 grader och det känns lite för varmt. är det någon som kan säga vad som är lämplig arbetstemperatur. inom vilket intervall som är lämpligt. Hälsningar Marre Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
noctiluca 0 Postad 21 April , 2009 Hej. Enligt verkstadshandboken skall man ha en termostat som börjar öppna vid 51-56 grader och är fullt öppen vid 67 så någonstans runt 60 grader bör vara en lagom arbetstemperatur. Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 21 April , 2009 Beror väl på om den är direktkyld (speciellt saltvatten, där är maxtemperaturen runt 60 grader viktig för att undvika salt-kristall-bildning i kylkanalerna vid högre temperatur) eller har glykol/sötvatten & värmeväxlare..då är väl 90 grader *normalt*. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 22 April , 2009 tack för svar, Min är sjövattenkyld så då blir det till att byta impeller och termostat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser