Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
MisterM

Ankarspel Ryds 23 WA

Rekommendera Poster

Hej !

Min pappa har en 23 wa som han tänkt sätta in ett ankarspel i. Problemet är bara att det verkar nästan omöjligt att få plats med invändigt. Är det någon som installerat på en sån båt som har lust att dela med sig av tips och bilder.

Mvh.  Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bandankarspel är ju bra för invändig installation, jag har ett där motorn sitter i trumman.

mvh

magnus

post-10000874-1394235874,8778_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är att han redan köpt ett ankarspel på båtmässan typ Barracuda. Se bilden.
Enligt säljaren skulle det inte vara några problem, men han hade tydligen missuppfattat och trott att det var en 23 DC. De har betydligt mer plats i skottet bredvid motorn.

post-10001938-1394235875,1695_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns inga ankarboxar att sätta det i?

Jag har ett sådant, och är förövrigt mycket nöjd men det är en annan historia, installerat i min relativt Ryds 23 lilla Yamarin 64DC. Sitter snyggt monterat i ena ankarboxen så det enda synliga åverkan som gjorts är det hål där ankarlinan läper ut.

Skickar gärna bilder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sett att någon har installerat ovanför facket på badbryggan, men då måste man göra hål i skrovet och täta ett hål till självlänsen. Helst skulle vi vilja ha det på insidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...