MisterM 0 Postad 21 April , 2009 Hej ! Min pappa har en 23 wa som han tänkt sätta in ett ankarspel i. Problemet är bara att det verkar nästan omöjligt att få plats med invändigt. Är det någon som installerat på en sån båt som har lust att dela med sig av tips och bilder. Mvh. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 21 April , 2009 Bandankarspel är ju bra för invändig installation, jag har ett där motorn sitter i trumman. mvh magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MisterM 0 Postad 21 April , 2009 Problemet är att han redan köpt ett ankarspel på båtmässan typ Barracuda. Se bilden. Enligt säljaren skulle det inte vara några problem, men han hade tydligen missuppfattat och trott att det var en 23 DC. De har betydligt mer plats i skottet bredvid motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammi 0 Postad 22 April , 2009 Det finns inga ankarboxar att sätta det i? Jag har ett sådant, och är förövrigt mycket nöjd men det är en annan historia, installerat i min relativt Ryds 23 lilla Yamarin 64DC. Sitter snyggt monterat i ena ankarboxen så det enda synliga åverkan som gjorts är det hål där ankarlinan läper ut. Skickar gärna bilder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MisterM 0 Postad 22 April , 2009 Jag har sett att någon har installerat ovanför facket på badbryggan, men då måste man göra hål i skrovet och täta ett hål till självlänsen. Helst skulle vi vilja ha det på insidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser