Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Balibee

Värde av segelbåt snipa???

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har fåt en segelbåt Snipa som är gjort av ek och byggd 1930...

Båten har ståt stilla i ett båthus i minst 8år men jag kan inte göra den i ordning darför vill jag sälja den men jag undrar om nån har en anning vad kan en sån båt vara värd?(Bild bifogas)kanske nån här kan hjälpa mig

den är ca .4.40 lång och 1,58 bred

http://www.blocket.se/vi/21206717.htm?ca=6_s

Mvh!!!

Senast ändrad av Balibee | 21 april 2009 | 15:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett par tusenlappar. Gamla träbåtar av den modellen står tyvärr inte så högt i kurs. 8 år på land är också avskräckande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag funderade en stund innan du svarade och vågade inte riktigt skriva att man kanske får vara glad om man får något överhuvudtaget.
Allt över gratis avhämtning är ren bonus tror jag. Tyvärr. Men visst, båten kanske är unik och med rätt person kanske det blir några tusenlappar. Men då skall det vara en god portion tur.

Det finns gott om gamla träbåtar i behov av vård, men betydligt färre som är manade att vårda dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mycke för ert svar,men jag trodde det var litte värd efter som det var en gammal båt men men det är som det är...Tack för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett visst värde i en gammal träbåt men vi svenska har lite för många. Vore din gamla båt den enda skulle den säkert vara värd att släpa med till auktionsprogrammet i TV.

Jag har läst att Holländare, tyskar m.fl. uppskattar gamla båtar och där hamnar en del av vårt gamla träbåtskulturarv.

Kolla på utländska sajter om det finns nån du kan sälja den till. Ekbåtar håller sig bättre än fur och en sån liten kan nog passa nån pensionist i Holland eller Tyskland att förgylla sin fritid med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fin, och trevligt att den var så liten.

Men ska man vara riktigt petig så är det väl inte en snipa... Snipor är väl av princip rundgattade i för och akter?!

Hoppas någon tar över den! :)

Mvh DJL

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...