Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Kaveh

Biltemas kontaktlim med + glasfiberarmerad polyseter

Rekommendera Poster

Hej.

I helgen skulle jag limma om plastmattan som sitter på väggarna i ruffen på båten. Till min stora förvåning efter ca 30min så hade plastmattan blivit helt bubblig och mjuk. Antar att det är någontyp av lösningsmedel i limmet som har löst upp mattan, men tror ni att den förstör skrovet också? ska dit nu och kolla om det syns något men har fan inte tänkt på det tidigare.

Tacksam för svar!

MVH
Kaveh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackare, nu har du snart inget skrov kvar!SkrattandeNejdå, bara skojar. Det är mycket osannolikt. Polyestelaminat tål alla vanliga lösningsmedel jag känner till. Om mot förmodan plastens yta skulle bli lite uppmjukad kommer den i så fall att hårdna när lösningsmedlet dunstat.

Mvh/Sea Maniac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessa materiel skall ALLTID limmas med golvlim (vattenbaserat) Kontaktlim förstör materielet, dock inte båten. Ska du ha det snyggt igen så bort med allt och limma om med golvlim. Om du läst om materielet du limmat upp innan du gjorde det så hade du sluppit denna fadäs och massor av extrajobb.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo kombinationen av okunnighet samt stress är kanske inte det bästa.
Var precis bort och kollade in båten och mycket riktigt som tidigare talare sa så har bubblorna dragit sig tillbaka och stelnat. Så faktist inte så dumt ut =) Men till höst blir det att riva ut allt och sätt in helt nytt och vattenbaserad lim! Skönt iaf att veta att inte limmet löser upp skrovet.

Sea Maniac: Det inte är snällt att börja ett svar med Stackare snart har du inget skrov kvar hjärtat hoppa över ett slag med det du skrev =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...