Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Gäst Lars-Ove

Lite tips om billig båtelektronik

Rekommendera Poster

Gäst Lars-Ove

Tjena, Har köpt mig en GPS och tänkte dela med mej av ett ställe jag handlat ifrån. Dags att stoppa de hutlösa svenska priserna... www.frifrakt.com är adressen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, funderar själv på att köpa en GPS, vilken köpte du? Kan du koppla den till en PC? Handburen? Kartplotter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars-Ove

Jag köpte magellan meridian color. Går finfint att koppla till datorn även om du kan använda den fristående. Den har färskärm och kan laddas med kartor/sjökort. PC-kabel medföljer till den, det jag köpte till var båtfäste och 12v cig-kabel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Onekligen riktigt bra priser på en del av grejerna. Vore kul att höra mer om dina erfarenheter. Har du fått din GPS? Hur lång leveranstid var det? Hur är det med garantier etc om något skulle paja? Gissar att dom svenska generalagenterna inte är så förtjusta i att serva grejer som inte passerat genom deras lager...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars-ove

Hej, Leveranstiden var väl inte den kortaste jag varit med om men det tog väl sisådär 2 veckor. Jag ringde faktiskt upp och frågade om garantin, de sa att självklart får jag garanti. Det enda som skulle skilja var att det kan ta två-tre veckor innan jag får tillbaks GPSen. Inte så farligt dock, jag har väntat bra mycket längre på grejor jag köpt här i sverige. Lars-Ove

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske något att fundera över: Jämför garantitiden, www.frifrakt.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_3&products_id=4 samt www.garmin.se/adfinity.aspx?pageid=576 Frifrakt lämnar bara ett års garanti, medan du får tre år i Sverige, och prisskillnaden - 96 kr - väger inte upp för den skillnaden i garantier, http://se.pricerunner.com/computing/computers/gps-receivers/173444/prices för lägst pris i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars-Ove

Hej Jag har inte jämfört alla priser men min gps (magellan meridian color) gav jag 3499:- med frakt. Här kostar den nästan 7000:-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars-Ove

Ja det tycker jag, jag kan ju nästan köpa en till för samma pris... Och det går ju alltid att lämna in den på lagning om det skulle hända något efter ett år, de går ju att laga i sverige om man betalar för det själv. L-O

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm...Är det inget lurt med det där...? Ev tull och moms ingår ju inte i priserna dom har på sidan...Skulle man åka på att betala det så är det rakt inte billigt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars-Ove

Jag frågade om detta och de hade inte varit med om nån kund som behövt betala varken tull eller moms. Paketet ser ut att komma från privatperson, kan tänka mig att det är därför det slinker igenom. Momsen är väl upp till var och en att betala in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Anders

hej jag har också handlat från dem en garmin 60 cs. funkar kanon!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Staffan

Kan meddela att jag har köpt från frifrakt.com Min sämsta affär någonsin. För det första moms och tull på paketet = 30% extra! Dessutom var Kartplottern trasig och frifrakt.com har ingen lust att hjälpa till att få den reparerad. = Förbannad Att vända mig till ARN Hjälper ju inte heller då det är ett Amerikanskt företag. Varning för detta företag! Har pratat med två andra som beställt därifrån och de har likväl åkt på tull och moms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mikael

Jag tycker att det är bra om vi får upp länkar till olika ställen för nät handel som har bra priser. Jag kollade på ett ställe i USA på både en minn kota elmotor och ett ekolod. Elmotorn kostade 800:- o lodet en spottstyver. Hörde vad det skulle kosta i frakt då de exporterade varor. Svaret var att de var förbjudna att skicka just dessa varor till europa. :-? Undrar varför..... Jag har beställt en del varor ifrån nätet ifrån europa o har bekanta som även handlat en hel del ifrån USA och de har bara positiva erfarenheter. Ett vanligt argument här i Sverige som blåses under av generalagenten (oftast den fulaste fisken som tjäna mest på att göra minst) är att man får halt saknar garanti osv. Hur många gånger har man inte själv eller har kompisar som blivit blåsta på garantin. Mobiltelefoner för 6-7 år sedan så skyllde dom på nätet, sedan visade det sig att det inte var nätet o garantin hade precis gått ut. Jag påtalade detta att jag hade haft kontakt med dom redan när telefonen var några veckor gammal om detta problem har du papper på det? SIBA..... Jag lämnade in elektronik till samma skitställe åt en kompis o begärde att få ett inlämningskvitto. nähä det har vi aldrig kört med. Vi skriver upp det här i våran pärm Jag hade bråttom iväg o var i andra tankar så visst ok.... Sedan gick det 2mån o ingen hörde av sig så kompisen ringer in o frågar efter grejorna o får svaret har du inlämningskvitto? Han ringer mig o jag förklarade hur det sades o han ringer upp igen vi kör alltid med kvitto. Vi ser inte att du lämnat in några varor så det finns inget vi kan göra...... :( SIBA....... Ge mig ett bra skäl till varför garantier är bättre i Sverige. Tack Lars Ove för länken. Mera sådana tack. Synpunkter ifrån de som handlat därifrån är också bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Mats

Affärer som går ut på att man skall undanhålla skatt, tull eller annan avgift är alltid i bästa fall tveksamma. Köp direkt själv ifrån USA via nätet. Jag köpte för någon vecka sedan en Magellan Meridian Gold ifrån www.gpscity.com. Detta är en mycket seriös webshop som har i princip allt för gps:er. Min kostade 2800 inkulsive två RAM-hållare, tull, moms och fraktad till dörren med FedEx. 4600 är billigaste priset i Sverige för endast GPS-en. //Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst David från www.frifrakt.com

Hej, Har fått höra av en av våra kunder att vår webshop smutskastats på detta annars trevliga forum. Citerar: Kan meddela att jag har köpt från frifrakt.com Min sämsta affär någonsin. För det första moms och tull på paketet = 30% extra! Dessutom var Kartplottern trasig och frifrakt.com har ingen lust att hjälpa till att få den reparerad. = Förbannad Att vända mig till ARN Hjälper ju inte heller då det är ett Amerikanskt företag. Varning för detta företag! Har pratat med två andra som beställt därifrån och de har likväl åkt på tull och moms. Staffan har en riktig mailadress, har försökt komma i kontakt med honom men får bara autoreply från IF's mailserver: __________________________________ Your message To: staffan@if.se Subject: test Sent: Fri, 23 Jul 2004 00:28:05 0200 did not reach the following recipient(s): STAFFAN@IF.SE on Fri, 23 Jul 2004 00:28:05 0200 The recipient name is not recognized The MTS-ID of the original message is: c=se;a= ;p=skandia;l=ESKP11740407222228P3GW0M0Q MSEXCH:IMS:SKANDIA:SNHUB01:ESKP1174 0 (000C05A6) Unknown Recipient ___________________________________________ Vill bara tala om att detta inlägg är osant. Vår webshop är relativt nystartad och vi har bara haft ett hundratal kunder. Ingen av dem heter Staffan och inte heller någon har haft problem med någon produkt vi levererat. Ingen (som har hört av sig till oss i varje fall) har behövt betala varken tull eller svensk moms. Vi lämnar full garanti på allt vi levererar och hjälper våra kunder på alla sätt vi kan. Vi har representanter även i Sverige om någon har några frågor. Vår mailadress för frågor är kundservice@frifrakt.com David frifrakt.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

Har varit inne och kollat på denna sida och undrar nu hut f-n nån har kunnat beställa nått därifrån då den enda produkt som kommer upp är testprodukt Date Added: Thursday 22 July, 2004...... Känns verkligen seriöst med denna tråd.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst M

[KUR]Köp direkt själv ifrån USA via nätet. Jag köpte för någon vecka sedan en Magellan Meridian Gold ifrånhttp://www.gpscity.com.[/KUR] En kort fråga bara. Varför valde du en Meridian Gold och inte en Meridian Marin? Vad är dina erfarenheter av GPS:n /M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...