E_Klinga 0 Postad 20 April , 2009 Hej! I sommar ska jag södra Sverige runt: Västerås-Göta kanal-Arvika-Trolhätte kanal-Skåne-Gotland-sen hem igen. Jag siktar på att vara framme i Malmötrakten runt den 14-16 juli och behöver där parkera 4-5 dagar för att ta tåget tillbaka till Gtb och göra ett jobb. Har någon ett bra tips på var jag kan lägga till? Det får gärna vara billigt och bör vara någorlunda enkelt att ta sig till Malmö tågstation därifrån. Tips emottages gladerligen! Hälsningar Erik Klinga Albin 79 Selma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 21 April , 2009 Dockan. Gångavstånd från centralen (ca 7 min). Tror det kostar ca 150:- natten, men man hittar inget billigare i närheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 24 April , 2009 Toppen. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke_Skane 0 Postad 25 April , 2009 Håller med ovanstående inlägg bättre lägen än Dockan kan du inte få till det priset, gott om bra matställe finns det med och som sagt nära till stationen och resten av centrala Malmö http://www.dockan.se/ Men det finns även andra ställen men då får du ta buss till centralen. http://www.lagunen.nu/ - ligger lite för sig själva och du får promenera en bit till bussen, det finns inga affärer eller matställe i direkt anslutning. http://www.smabatshamnen.nu/ - ligger i limhamn som är väldigt gemytligt att ströva runt i och i hamnen det finns en båtshop, rökeri och restaurang. Enjoy you stay.. Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 25 April , 2009 Du kan även ligga i västra hamnen. Tror det är samma priser och så ingår tvättstuga också. Jag låg där förra sommaren i en vecka. Se min maxi 77. Det är ca. 10-15 min gångväg till tågstationen. Bussar går också. Jag brukar ha med en minicykel och kan ta mig överallt på några minuter. Det ligger en stor Ica Maxi bara 5 minuter därifrån. Senast ändrad av Crona | 25 april 2009 | 12:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 25 April , 2009 Västra hamnen är väldigt trevligt, men det är inget ställe man vill lämna båten obevakad på. Vid nordliga vindar så studsar sjöarna rakt in i hamnen och det kan bli ganska otäckt. Jag höll på att få båten sönderslagen där för två år sedan, och det är ändå en båt på 6 ton. Som tur var sov jag ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 25 April , 2009 Det är bara om du ligger innanför vågbrytaren då det blir dyningar. Inne i hamnen vid y-bommarna är det inga problem. Senast ändrad av Crona | 25 april 2009 | 13:11 Senast ändrad av Crona | 25 april 2009 | 14:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 25 April , 2009 Falsterbokanalens småbåtshamn är ett annat alternativ. Vi har specialpriser för obemannade båtar som behöver ligga lite längre tid. Har inte prislistan just nu, men ring 040-453492 till hamnkontoret och fråga. Bussen in till Malmö har sin hållplats 5 min promenad från hamnen och resan tar ca 30 min. Välkommen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 25 April , 2009 Ja, men vid y-bommarna är det svårt att hitta plats och dessutom vet man inte om den man eventuellt hittar kommer vara ledig en vecka om man nu måste lämna båten. På hamnkontoret har man dålig koll och det är sällan bemannat. I dockan finns alltid plats och hamnkontoret har koll på när båtarna kommer tillbaka. Det finns dessutom ett telefonnummer att ringa om kontoret är obemannat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 1 Maj , 2009 Tack för alla bra tips! Nu har jag lite att välja mellan. //Erik Klinga Albin 79, Selma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser