sege 44 Postad 20 April , 2009 Hejsan, min powertrim-motor gav upp igår när jag höll på med vårrustning. Tog naturligtvis isär den och ut ramlar kolen i bitar. Som jag förstått det är det här 'gamla' modellen 290-powertilt där elmotor och behållare är mer som en motor. Någon som vet var jag hittar kol-sats till denna motor så jag slipper köpa allt nytt för runt 6000:- för lite kol som är slitet? - Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sege 44 Postad 29 April , 2009 Ingen som har en aning/tips om var jag kan hitta detta? Skulle åtminstone behöva veta vem Volvo köpt motorn ifrån. Bosch/E-lux eller dylikt? En hint någon, snälla. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 29 April , 2009 Kolla på www.startmotor.se HAr de mesta i kol väg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sege 44 Postad 9 Maj , 2009 Glömde svara, var där för någon vecka sen och efter cirka 15 minuters grottande, muttrande och letande hittades kol som passade. Dök upp dagen efter och satt på plats ytterliggare några timmar senare. Strålande service och efter oljepåfyllning i hydraliken mår powertrimen finfint. Om bara mina lödningar till kolen håller är nog sommaren räddad och 8000:- sparat.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser