Elpadino 0 Postad 20 April , 2009 Hej! Jag har en foldingpropeller på ett 110s drev. Vad bör man göra innan sjösättning? Smörja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cctop 0 Postad 20 April , 2009 Hej. Det jag gör bygger mycket på att demonterar och engör propellern på hösten. Innan sjösättning: 1. Långtidsfett för undervattensbruk lägg på axel 2. Ev byte av offeranodringen 3. Montering av Hus (konan) 4. Fastsättning av d.o med gänglåsning (demonterbar) 5. Montering av propellerblad (samt fett på gänghalvorna) 6. Låsning av propellerblad (gänglås - demonterbar) 7. Byte av offeranoder ( 2 eller 3 st, beroende på modell) Vi ses på sjön! Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 20 April , 2009 eftersom jag inte demonterade i höst så gör jag det nu och fettar axeln. Ska man alltså lägga lite fett på gängan mellan bladen också? Tycker att de rör sig fin fint utan något fett och sitter det kvar i sjön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elpadino 0 Postad 20 April , 2009 Vilket fett bör man ha? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 20 April , 2009 Propellaxelfett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser