Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Gäst Berra

Efterdra topplock Mercruiser

Rekommendera Poster

Gäst Berra

Jag har renoverad min Mercruiser 3,0l-96. Går klockrent effter byta av kolvringar o cylinder slipning packningar. Ska efterda topplocket och undrar om on nån vet om motor ska va varm eller kall när man drar, och hur mycket ska jag dra det med? :x-mas:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Berra

Ja som tur var räckte det med nya ringar. Nu går båten som ett spjut... Kompresionen åkte ner i oljesumpen när jag drog på lite, därför syntes inte något på komptestet. Ja,måste efterdras med den nya ultra tunna packningen(tunaste jag har sett) efter cirka 20 timmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Stog inget om kall eller varm motor så jag kör på kall. Tack ändå för länken D.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra när det löser sig relativt lätt! Om man tänker på nya motorer så är det ingen som efterdrar, men ska du göra det så ska man nog göra det med kall motor. Varmkör först, sedan efterdra! Ha en bra sommar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej hur gick motorn innan du renoverade den. Lite nyfiken ,för jag tror att jag har samma problem magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Berra

Den gick ganska bra, men det sprutade ut olja gjenom vevhusventilationen, och den skramlade illa. Saknade en del varv. Effter ren. blev det bettre aks. o tystare motor, och ingen olja som sprutade ut. Nu hadde motorn ganska liten vändkant på cyl.vägen så det räckte med slipning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej Då har jag lite av dina problem.Min ryker som f-n i vevhusventilationen när man ligger på lite varv Dålig komp på en cylinder. Motorn ska ur båten förhoppningsvis i helgen . Sen blir det till att riva den,man är ju lite nyfiken på vad felet kan vara Det åker i allafall i en ny motor till att börja med

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...