Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Allard87

Selco 18 ht Stolstativ

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har köpt 2 st stolstativ till min båt. Är det någon som har nåt förslag på hur man kan fästa dem? Durken är ju heltäckande så man kommer ej åt underifrån. Och jag vill inte heller se all fukt/vatten som jag vet dessa båtar är drabbade av. Men är det någon som vet hur tjockt gods det är i durken? om man kanske kan fästa en platta på stativfoten och sen borra fast?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur din durk ser ut, om du har nått tvä högst upp, jag hade bara filtmatta.

När jag rev upp durken i min Selco 18DC så var det kanske 2-4 mm mer glasfiber/plast och sedan en 12-15mm (svårbedömt då den svällt) plywood under. Plywooden har dock en tendens att vara genomsur så inte så mycket att fästa något.

Du kan ju testa och skruva rakt ner, sitter det så sitter det. I annat fall kanske det vore idé att plasta dit någon form av fästen som du kan skruva stativen i. Bara slipa rent först sen bettar t.ex biltemas polyester perfekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej,, Men menar du att jag ska plasta upp en klump uppe på durken? Som jag sedan skuvar fast det i?

Senast ändrad av Allard87 | 18 april 2009 | 00:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...