Gå till innehåll
söndag 29 december 2024
boyen

fjord!

Rekommendera Poster

Hejsan! ska byta upp mig har satt max pris på 100000kr så vill jag ha en ht-båt som går att sova i. Jag blev mycket intresserad av en fjord 21 ht. vad finns det för/nackdelar med båten, eller är det en bra båt över lag? Jag åker på vänern så det ska tåla lite sjö. Det satt en 6 cyl bmw på 170 hk är det en bra motor bränsleekonomi, motor problem mm? finns det plats för att montera in kylbox,spis, värmare?

Tacksam för alla svar!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej

Jag vet inget om motorbåtar, men jag köpte en Fjord 28 cs motorseglare i fjol höst. Hittade denna hemsida http://www.fjordclub.com/index.htm

Den har länkar till andra Fjord-sidor

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

detta är en förträfflig sjöbåt. se till att ha en stark motor i den. en för liten motor drar bara brännsle 170 hp är nog de minsta men också tillräckligt. ett gott val. har erfarenhet av 2 st fjordar, en fjord olympc samt en fjord dolphi 900. kanonbåtar i grov sjö.

lycka tillGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej! Det låter bra men räcker den motorn eller ska man satsa på större?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Har nu kommit till insikt att en fjord 21 är lite för stor båt för det jag är ute efter. Har nu kollat på en flipper 515 ht med en 50 hk motor på och blev mycket förjust i denna båt. Undrar ifall att någon hasom r erfarenheter av båten, räcker 50hk fyrtakts motor till om man är 1-2 personer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...