Treudd 0 Postad 16 April , 2009 Någon som har provat en sådan här tratt? tratt Erfarenheter? Är det bökigt om man ska tanka 200 L vid sjömacken.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 16 April , 2009 Ska du bara sila bort skräp så fungerar den bra, men enligt försäljarreklamen så ska den kunna sila bort vatten också! Visst funkar det OM man inte fyller på för mycket bränsle i tratten, för då blir trycket på vattnet,-som ju ligger i botten av tratten- så stort att det kommer att TRYCKAS IGENOM NÄTET!!!! Alltså rinner vattnet igenom och vitsen är då borta, TYVÄRR. Jag har en till salu BILLIGT, HIHI. Senast ändrad av HenrikGbg | 16 april 2009 | 22:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 16 April , 2009 Hej Jag använder en sådan tratt, jag har bränslet (diesel) i fat och fyller över i dunk som jag transporterar till båten. Kommer det med partiklar, vatten mm från oljefatet så fastnar det i tratten. Jag använder en hävert med ca 10mm tjocklek på slangen så det tar flera minuter att fylla en 20liters dunk och det är ungefär vad tratten kan klara, genomströmningen minskar om det kommer partiklar som fastnar i filtret. Det blir också kvar ca 1 dl i botten på tratten som du kanske måste tömma ut i nån burk eller nåt. Förmodligen kan det vara jobbigt att tanka 200liter vid en mack, men det är ju inte heller kul att inte veta vad som slinker ner i tanken. Men finns det smuts och vatten så fastnar det i tratten. Det har jag sett i min tratt. Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 17 April , 2009 Låter jobbigt.... frågan är hur mycket man ska orka hålla på för att vara 100% säker. Förra året tankade jag ca 6 gånger utan problem (hittills) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 17 April , 2009 Varför inte? den var ju skitbillig, a la drevia!!!!!!! Om du inte vill känna dig Rövknul...ad av ockerföretag kan du ge faan i att tanka vatten i dina dieseldunkar och köpa en av biltema för 19.90! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 18 April , 2009 Tja, allting går att sälja med mördande reklam (och vår rädsla för att få stopp pga miljödiesel osv). Jag håller med Drevia att det är bra att få bort skit i bränslet innan detta kommer ner i tanken. Men hum hum vet ifall jag är beredd att betala vad företaget vill ha för produkten. Det finns tack och lov fler trattar med filterfuntion som är bra mycket billigare. Mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser