knak 3 Postad 16 April , 2009 Hitta en motor på blocket. Står att det är en Mercruiser -01, så det borde vara en insprutare... Men är det det, ni som kan? http://www.blocket.se/vi/20871813.htm?ca=13_s Kan jag plocka över min sötvattenkylning från min gamla motor, en Mercruiser 5L -82? MVH /Knak Senast ändrad av knak | 16 april 2009 | 16:42 Senast ändrad av knak | 16 april 2009 | 16:43 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 16 April , 2009 Det ser inte ut att vara MPI tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 16 April , 2009 På min 5,7 EFI 2000 står det 'EFI' på insugskåpan, motorn på Blocket har bara 5,0 på bilden, tyder på sugmotor. OBS tyder på. /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 16 April , 2009 Det är en förgasarmotor. Man ser den mekaniska bränslepumpen nere till vänster. EFI betyder Electronic Fuel Injection. MPI står för Multi Port Injection, som har en inprutare för varje cylinder. Även inprutningsmotorer är sugmotorer, om de inte har överladdning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
knak 3 Postad 16 April , 2009 Men kan det då vara en -01a? Lite konstigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 16 April , 2009 Jodå det kan allt vara en -01.a. Dessa fanns några år efter -01 också. Borde gå att få fram årsmodell med motornumret. Av dömma av remtypen så bör årsmodellen stämma. Är det en fd Florida motor eller liknande så leta vidare Att eftermontera sötvattenskylning kan vara lurigt. Risk för övehettning m.m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser