Royerk 0 Postad 14 April , 2009 Hej. Tittar man på de olika typerna av Polish så finns det idag: 1. Marine Polish 2. Teflon Polish 3. Nano Polish Det kanske finns ytterligare varianter? Det senasta är väl Nano Polish somanvänder sig av den nya nanotekniken. Är det någon av läsrana i Forum som sett någon undersäkning på de olika preparaten? Eller har egen erfarenhet av, om det finns några påtagliga skillnader? Hoppas alla får en trevlig båtsommar. Royrk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 14 April , 2009 Jag kör med Turtles Marine Polish då den inte innehåller slipmedel men gör rent ändå. Funkar bra när det är ingrodd smuts som ska bort, t ex under spygatterna på skrovet. Vad är det du ska göra? ta bort smuts eller polera en matt yta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 14 April , 2009 Jag har själv under alla år som jag polerat, endast användt Hempel's Boat Rubbing Liquid vid repor eller mer smuts, sedan efterbehandling/polering med Hempel's Custom Marine Polish. Resultatet av det noggrannt gjort, ett par gånger per sässong på jollen och en gång på motorbåten är en mycket glänsande vacker båt! MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 14 April , 2009 Limpann, inget wax? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser