Davy_Jones_Locker 0 Postad 13 April , 2009 Köpte en gammal sliten Quicksilver 270 gummibåt på vinst eller förlust till rätt pris. Testade att blåsa upp den igår och det verkar som att alla backventiler har gett upp. För det är väl backventiler i pontonerna? Finns det någon första hjälpen man kan göra? Funderar på silikonspray om det är något gummi som är torrt... Borde väl åtminstone inte skada? Går det att byta ut ventilerna? Pumpade och vred i locket så gott det gick och tog en liten roddtur. Ödsligt och rofyllt i tjockan på Muskö Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skrutten 0 Postad 13 April , 2009 Om du tar bort skyddslocket ska det finnas ett litet vred innanför. Vrider du vredet till vänster aktiveras backventilen, vrider du till höger öppnas ventilen för tömning av luft så är det på min gummibåt men det kanske är olika system. Ventilerna bör gå att byta hör med en gummibåtsfirma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Davy_Jones_Locker 0 Postad 13 April , 2009 Kan det vara så enkelt? Hoppas verkligen det! Skulle gärna stå för det misstaget Har du också en Quicksilver? La märke till en gul plastbit som var fjäderbelastad i ventilen... Hinnar inte kolla idag, lämnade jullen på båtklubben. Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 13 April , 2009 Jag tror att SeaSea har reservdelar till Quicksilver annars kan nog Ekens Naval ordna fram det mesta. http://www.ekensnaval.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Davy_Jones_Locker 0 Postad 15 April , 2009 Var nere på båtklubben idag och lyckades ställa om ventilerna till stängt läge. Aldrig varit så glad att jag inte fattat något Mvh DJL Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser