jan-wilhelm 0 Postad 12 April , 2009 Hur kopplar jag ihop min garmin med min nexus2000? På garmin-sladden finns 4 sladdar märkta :Röd .svart - .brun serial data ut ..vit serial data in. På Nexus sladden står det:svart GPS GND: grön GPS OUT. röd GPS ( sen finns 2 sladdar till men dom är till extra högtalare) Vilken sladd går till vilken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainH 3 Postad 12 April , 2009 Läs instruktionsböckerna. Kolla kopplingsschemana. Reskapelt att bara lita på märkningarna. Brukar var till - men kolla och är du osäker ta med dig instruktionsböckerna och låt butiken hjälpa dig eller någon elektronikkunnig i närheten. Att testa själv kan bli dyrt......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 12 April , 2009 Vad är det för Garmin ? Garmin röd och svart- är väl spänningsmatning. Sen kopplar man ihop Garmin svart (-) med Nexus svart (GPS GND). Garmin brun (serial data ut) till Nexus röd (GPS in). Jag antar att syftet med övningen är att få DSC position till VHF:en ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan-wilhelm 0 Postad 12 April , 2009 Tackar Gunnar det funkar för det finns ej något kopplingschema i instruktions-boken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan-wilhelm 0 Postad 12 April , 2009 ang. undran om garmin modell så är det en handhållen Garmin 76 o ja jag vill ha in positionen i DSC:en. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser