segorbos 0 Postad 12 April , 2009 Sitter och jämför frustrerat och måste komma till skott, valet står mellan: Garmin 525, Eagle 642CiGPS och Lowrance 5150C I de jämförelser jag företagit mig skall dessa vara ganska likvärdiga? Är Garmin 3000 kr bättre? Finns det någon som kan rekommendera endera plotter. Man vill ju inte vara dumsnål men inte heller lägga extra pengar för ett namn. Plottern skall sitta i sittbrunnen på en 26 fots segelbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 12 April , 2009 Själv valde jag en Lowrance 5300, den kommer tjäna både min accent 26 och en styrpulpetare. Kommer montera den uppe över ruffluckan. Jag tror det blir den bästa placeringen, storleken på skärmen räcker nog till. Jag har varit 1 gång i styrpulpetare och fått testa den, då funkade denperfekt, även i starkt solsken. Jag köpte min från http://www.electronics-marine.co.uk/, rekommenderas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Heiner 0 Postad 12 April , 2009 Plottrarna i sig är bra allihopa men det är korten det hänger på . Bluechart verkar vara den som har minst felvisning . Har själv Garmin 525s (ekolod) Bluechart och hade inte en enda felvisning förra året . Lycka till med valet. Mackan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
segorbos 0 Postad 17 April , 2009 Hej! Började titta på 5300 och blev förälskad i den stora skärmen, köpte en idag demo ex. för 5990:- inkl. Navionics G15 Kort. Helnöjd! Kollade även garmin, tilltalade inte alls för plottrig gillar när bilden är ren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser