Jippe 0 Postad 9 April , 2009 Hej allihopa! Idag så åkte man ner till båten för skrapa bort bottenfärg. På vägen ner ser man lyxlirarna sjösätta sina båtar. Man går ju med tungan nere vid marken och saglar. Underbart väder och allt och så ska man skura båten. Så går de när man ligger på latsidan . Aja, inte därför jag gjorde denna tråden. Jag lade mig ner och skrubba med stålborsten, vad får jag syn på då!? Jo, en skruv som gått rakt igenom båten som någon dåre har borrat uppifrån rakt ner i båten så skruven gått igenom (2mm som syntes). Man blir ju ledsen... Vad ska jag göra? *OBS* Köpte båten innan vinter så första året för mig. //Mvh En ledsen kille :`( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 9 April , 2009 Det är inte hela värden. Det finns de som plastar igen hål efter loggar ( 40 - 50 mm i dia) så detta går å ordna. Vad håller skruven? Varför sitter den där? Annars åker du till din lokala båthandlaren å ber om lämpligt fyllnadsmaterial å tar ur skruven, ev. borrar upp hålet lite å plastar sen igen hålet från båda sidorna. Detta borde vara max 1-2 timmars jobb. Litet hål = litet jobb! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 9 April , 2009 O tänk på att fasa ur på båda sidor,så mycket som möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jippe 0 Postad 9 April , 2009 Jasså, jag kanske som gör en stor sak av en liten sak. Men ligger man under båten och drar med stålborsten och får syn på en skruv!? Då blir man lite ledsen . Jag kollade uppe i båten och det som sitter där är länspumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 9 April , 2009 Lite ironiskt att man gör en läcka i skrovet för att installera en länspump... Men som sagt, ingen biggie. Vem vet, kanske du får blodad tand på att plasta när du märker hur enkelt det är! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ovik570 0 Postad 9 April , 2009 Hmmm! Det är ju inte bästa upplevelsen så här i början, håller med ovanstående svar. Var desutom noga med att det är TORRT där Du lagar, kan få användning av en fön Glad Påsk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 9 April , 2009 Så länge skruven sitter på plats så håller det säkert tätt, så någon panik att laga det är det nog inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jippe 0 Postad 9 April , 2009 Tack för alla svar!! Jag kommer nog knipsa av den och låta den sitta och sätta nått på där sen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser