Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
sea-ray_230

Sjösättning NU!

Rekommendera Poster

Yes. Idag sjösätts båda båtarna här i mälaren och båtlivet börjar. Härligt! Någon med is kvar som är avundsjuk? Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag är grymt avundsjuk...och jag ligger också i Mälaren så snart isen försvunnit...

Senast ändrad av Dawa | 09 april 2009 | 08:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket. Imorgon åker jag ut och hackar med yxan i värsta fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha ligger pckså i mälaren o här har inte isen gått än men hoppas innan påsken är slut :)

man länktar till sommaren :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi sjösatte i fredags :-) I och för sig på västkusten, och vilken dag det blev, helt spegelblankt.

post-1357-1394235858,0192_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De håller på för fullt och lägger i bojarna här hemma. Skulle sjösatt den 18:e april, men i ett svagt ögonblick ringde jag och bokade trailer till imorgon, långfredag. Så det blir upp med tuppen och lasta in kapell, dynor etc i bilen. Båten ska vara i vattnet före lunch, hade tänkt förlägga årets grillpremiär vid båtplatsen. Och jag verkar dessutom ha vädergudarna med mig.  Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om en månad blir det sjösättning för mig. Bottenmålning nu i helgen och kring 1 maj får jag proffshjälp med vaxning av båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Från en aftontidning idag. :-)

Förstår att bilens nummerskylt är ...

Den här båtägaren sjösatte inte bara sin båt.
Även bilen fick sig ett rejält vårdopp.
- Han var väldigt bekymrad, bilen var lånad och hade inte ens gått tusen mil, säger Anders Löfgren vid räddningstjänsten i Jönköping.

post-22148-1394235858,2093_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underbar bild.....inte är den väl tagen i år....?! Det enda som värmer i norra vänerns är Färjestads SM-guld Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här har ni sörlänningar något att gott er åt. Cool

Vi muddrade i vår lilla hamn i förra veckan - grävaren står isen närmast land. :-)

post-22148-1394235858,3095_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, från i lördags. Här kommer en till...

post-1357-1394235858,402_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har bytt båthamn i år.. Där jag haft den tidigare har det varit isfritt i ett par veckor nu men i den nya hamnen ligger isen tjock ännu. Gråter 
50 meter utanför ligger hela sjön isfri..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dröjjer nog några veckor till då mitt usa beställda kapell inte kommit, dom är ju inte så snabba där borta :( men imorgon blir det ut ur garaget och varmkörning alltid nåt ialla fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Poijken kör redan sedan 3 veckor tillbacka i gtb norra skärgården. själv är jag inte helt klart med båten än. Men idag är de tvätt-, polering och vax dags.

Så kanske imorgon????

Sven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst n0sliw

ta ner kapellet då om du e så tuffFlört kallt som i graven förmodligen men ändåSkrattande

post-10003953-1394235859,1338_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Söndag kl 10! Jag lär få bryta mig ut de första 100 metrarna, men isen såg rätt mjuk ut...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm ! Tydligen svårt att lämmna bilen......Skrattande Inget fel på Audi, men sjöduglig är dom inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu ska vi inte snacka skit om Audi.. det var faktiskt en Volkswagen Passat. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var okså iSkrattande , men bara för att prova,, sjösättning på riktigt om 2 veckor,,, Suck.Obestämd

post-23017-1394235860,032_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte om jag är avundsjuk, aå här fint kan det vara på sjön i april.( Luleå skärgård)

Båten kommer i vattnet i början på juni.

post-27358-1394235860,0874_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösatte 10 april och tog en liten tur, det var riktigt roligt men lite kallt bara 2 grader i vattnet och det kyler bra!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösättning igår. Vi tog en tur på Norra älven, men det blåste en del. Men bättre än ingenting :-)

Lufttemperatur 15 grader, vatten 7 grader solsken med litet moln

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte att jag skall sjösätta i år. Båten sjösattes i fjol vår och låg hela sommaren i sötvatten. Tog hem den i höstas och la den på kompisens båtplats. Han har Y-bommar och en båtplats som räcker på bredden.

Flytta båten till min största plats igår. Det får väl nästan räknas som inledningen på säsongen. Som tur är brukar den ena grannbåten sjösätta ganska sent, då den nya båten är mycket bredare än min plats.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sjösatte i fredags och hann med en kort premiärtur innan vi var tvungna att åka tillbaka med hyrtrailern. Blev en liten sväng idag också. Nu inväntar vi bara sommarvärmen. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog premiärturen igår annandag påsk, det blev ca 50 distans. Från Norrtälje till Stockholm, Vindstilla och nästintill spegelblank sjö hela vägen Cool inte helt fel i sol-dis.

post-10008180-1394235863,0519_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vill i, o testa se hur båten går med 85hk, men väntar på delar till motorn o plåt till båten, så är fast på land ett tag till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...