sea-ray_230 0 Postad 9 April , 2009 Yes. Idag sjösätts båda båtarna här i mälaren och båtlivet börjar. Härligt! Någon med is kvar som är avundsjuk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 9 April , 2009 Ja jag är grymt avundsjuk...och jag ligger också i Mälaren så snart isen försvunnit... Senast ändrad av Dawa | 09 april 2009 | 08:52 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegas65 0 Postad 9 April , 2009 Mycket. Imorgon åker jag ut och hackar med yxan i värsta fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
linderriver 0 Postad 9 April , 2009 haha ligger pckså i mälaren o här har inte isen gått än men hoppas innan påsken är slut man länktar till sommaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 9 April , 2009 Vi sjösatte i fredags :-) I och för sig på västkusten, och vilken dag det blev, helt spegelblankt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 9 April , 2009 De håller på för fullt och lägger i bojarna här hemma. Skulle sjösatt den 18:e april, men i ett svagt ögonblick ringde jag och bokade trailer till imorgon, långfredag. Så det blir upp med tuppen och lasta in kapell, dynor etc i bilen. Båten ska vara i vattnet före lunch, hade tänkt förlägga årets grillpremiär vid båtplatsen. Och jag verkar dessutom ha vädergudarna med mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 184 Postad 9 April , 2009 I morgon, långfredgen, tidigt på dag !!! Bara 4 - 5 timmars jobb kvar på båten !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 April , 2009 Ligger också i Mälaren, men inte ännu på en månad tyvärr. Gummibåten med tiohästarn åker däremot i till helgen. Här är det en annan typ av sjösättning: http://www.expressen.se/Nyheter/1.1527891/oj-da-snacka-om-oflyt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragarn 0 Postad 9 April , 2009 Om en månad blir det sjösättning för mig. Bottenmålning nu i helgen och kring 1 maj får jag proffshjälp med vaxning av båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 9 April , 2009 Från en aftontidning idag. :-) Förstår att bilens nummerskylt är ... Den här båtägaren sjösatte inte bara sin båt. Även bilen fick sig ett rejält vårdopp. - Han var väldigt bekymrad, bilen var lånad och hade inte ens gått tusen mil, säger Anders Löfgren vid räddningstjänsten i Jönköping. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axxet 0 Postad 9 April , 2009 Underbar bild.....inte är den väl tagen i år....?! Det enda som värmer i norra vänerns är Färjestads SM-guld Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 9 April , 2009 Här har ni sörlänningar något att gott er åt. Vi muddrade i vår lilla hamn i förra veckan - grävaren står på isen närmast land. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 9 April , 2009 Jodå, från i lördags. Här kommer en till... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 April , 2009 Har bytt båthamn i år.. Där jag haft den tidigare har det varit isfritt i ett par veckor nu men i den nya hamnen ligger isen tjock ännu. 50 meter utanför ligger hela sjön isfri.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 9 April , 2009 dröjjer nog några veckor till då mitt usa beställda kapell inte kommit, dom är ju inte så snabba där borta men imorgon blir det ut ur garaget och varmkörning alltid nåt ialla fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 10 April , 2009 Poijken kör redan sedan 3 veckor tillbacka i gtb norra skärgården. själv är jag inte helt klart med båten än. Men idag är de tvätt-, polering och vax dags. Så kanske imorgon???? Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw Postad 10 April , 2009 ta ner kapellet då om du e så tuff kallt som i graven förmodligen men ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegas65 0 Postad 10 April , 2009 Söndag kl 10! Jag lär få bryta mig ut de första 100 metrarna, men isen såg rätt mjuk ut... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ovik570 0 Postad 11 April , 2009 Hmm ! Tydligen svårt att lämmna bilen...... Inget fel på Audi, men sjöduglig är dom inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 11 April , 2009 Nu ska vi inte snacka skit om Audi.. det var faktiskt en Volkswagen Passat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
underisen 0 Postad 11 April , 2009 Jag var okså i , men bara för att prova,, sjösättning på riktigt om 2 veckor,,, Suck. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 11 April , 2009 Jag vet inte om jag är avundsjuk, aå här fint kan det vara på sjön i april.( Luleå skärgård) Båten kommer i vattnet i början på juni. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Waveracing 0 Postad 11 April , 2009 Sjösatte 10 april och tog en liten tur, det var riktigt roligt men lite kallt bara 2 grader i vattnet och det kyler bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 13 April , 2009 Sjösättning igår. Vi tog en tur på Norra älven, men det blåste en del. Men bättre än ingenting :-) Lufttemperatur 15 grader, vatten 7 grader solsken med litet moln Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 April , 2009 Jag tror inte att jag skall sjösätta i år. Båten sjösattes i fjol vår och låg hela sommaren i sötvatten. Tog hem den i höstas och la den på kompisens båtplats. Han har Y-bommar och en båtplats som räcker på bredden. Flytta båten till min största plats igår. Det får väl nästan räknas som inledningen på säsongen. Som tur är brukar den ena grannbåten sjösätta ganska sent, då den nya båten är mycket bredare än min plats. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 13 April , 2009 Sjösatte i fredags och hann med en kort premiärtur innan vi var tvungna att åka tillbaka med hyrtrailern. Blev en liten sväng idag också. Nu inväntar vi bara sommarvärmen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke-Q 0 Postad 14 April , 2009 Tog premiärturen igår annandag påsk, det blev ca 50 distans. Från Norrtälje till Stockholm, Vindstilla och nästintill spegelblank sjö hela vägen inte helt fel i sol-dis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 14 April , 2009 vill i, o testa se hur båten går med 85hk, men väntar på delar till motorn o plåt till båten, så är fast på land ett tag till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 14 April , 2009 Det är samma skit förutom statusfaktorn. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 15 April , 2009 Same shit de e la DKW allihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser