Ansa69 0 Postad 8 April , 2009 Jag har ett CAV bränslefilter till min VP bensinmotor, BB115. När jag köpte båten låg det en ny filterinsats i båten. På kartongen stod det för Diesel. Nu undrar jag om det är någon som vet vad det är för skillnad på en insats för besin och en för diesel och går diesel insatsen att använda till bensin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bayliner2556 0 Postad 8 April , 2009 det funkar men det kommer in större partiklar för dieslen är fetare men har du inte insprutning funkar det nog. men jag hade nog bytt till bensinfilter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay225 0 Postad 8 April , 2009 Jag körde i 14 år med CAV-filter och den filterinsats du har i min Sea Ray med MerCruiser 260 V8, så det funkar. Ja, jag bytte ju förståss filter varje år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 8 April , 2009 Är dieselfiltren otätare än bensin filter menar du eller? Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser