Treudd 0 Postad 8 April , 2009 Är någon som vet hur man uppdaterar sitt Bluechart Vision kort till den senaste utgåvan som släpps snart, och vad det kostar? Har ett kort storlek Large. Det står ingenting på Garmins hemsida. Misstänker att man behöver skicka in det gamla någonstans... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 8 April , 2009 Uppdatering, glöm det, det är inköp av nytt kort som gäller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 8 April , 2009 Stämmer inte med vad jag hört! Det skall gå att uppdatera, kostar ca hälften mot vad det kostar att köpa ett nytt. Hör med din lokala handlare som säljer dem de bör kunna hjälpa dig. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 8 April , 2009 Är du säker? När man t.ex köper mjukvaror brukar det vara billigare om man har versionen innan. Verkar sjukt om man ska behöva köpa nytt kort för över 3000:- så fort det blir ändringar. Där rök den sjösäkerheten eller så får man sitta och lusläsa Ufs och föra in alla rättelser som waypoints. Då Garmin sammarbetar med Hydrographica så vill man gärna få in deras nya sjökort också.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 8 April , 2009 Varsågod och läs! http://www.garmin.se/support_service.aspx?pageid=2848 Som jag hört! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Treudd 0 Postad 8 April , 2009 Tack för det!. 50% är ialla fall bättre än ingenting Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
xcelro 4 Postad 8 April , 2009 Meddela gärna hur det går, vill gärna tro att det funkar, men har mina tvivel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petta1 0 Postad 9 April , 2009 Det fungerar utmärkt! Vissa butiker uppdaterar kortet direkt på plats, andra skickar i väg det till Garmin kostnaden är 50% av ett nytt kort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Axxet 0 Postad 10 April , 2009 Är det ngn som vet vad som uppdaterats? Har själv ett från -08 Frågan är om det är några uppdateringar för ens eget vatten, i mitt fall Vänern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 15 April , 2009 Någon som vet om de nya korten kommit än? Konstigt att inte Garmin kan slänga upp någon info om detta på sin hemsida. Lite tröttsamt att hålla på och ringa till marinan dagligen och få samma svar, dvs eventuellt den här veckan, men det är inte säkert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SandraG 0 Postad 2 Juni , 2009 Jag hörde idag att det är säljstopp på dessa kort, pga att det var något fel på den nya utgåvan (vad felet var är dock lite oklart)? Är det någon som vet något mer om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 2 Juni , 2009 hmm... jag har ett sånt kort... säljstopp? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 2 Juni , 2009 Har prtat med Garmin och Erlandsonsbrygga. Det är ett tillverkningsfel.Bl är vissa djupkurvor felaktiga. Fick beskedet att de ska återkalla alla kort utgivna 2009. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gocke 0 Postad 5 Juni , 2009 läs min tråd om g2 & g2 vision korten från 2009... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser