JackSparrow 0 Postad 7 April , 2009 Köpte en Garmin 420 idag och skulle välja med ett sjökort för mälaren. Då fick ja till min stora besvikelse höra att Garmin är försenade med 09 korten, och får inte in dom förrän till mitten/slutet av april. Det tråkiga i kråksången är att båten ska i på tisdag och det är min första sommar på sjön, och jag MÅSTE få tag i ett kort från 08 el. nåt. Vore hemskt tacksam om nån kan komma med tips om vart ja kan köpa ett kort från förra året. Ha en trevlig båtsommar! Mvh:Jack.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 7 April , 2009 Jag anser personligen att det inte är speciellt klokt om man är första sommaren på sjön att förlita sig på enbart en GPS, för GPSen kan alltid lägga av, även mitt ute på böljan. Jag skulle köpa navigationsinsturment, och försöka lära sig grunderna inom navigation så snabbt som möjligt, och sedan när sjökortet till garmin kommer ut köpa det. MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 8 April , 2009 Är också på gång att köpa en 420. Har kollat i flera webbutiker, bl a Marinaman och outdoorexperten och där verkar det finnas sjökort. Är det förra årets upplaga de säljer då? I så fall ska man kanske vänta någon vecka innan man beställer? Någon som vet hur det ligger till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iskall 0 Postad 8 April , 2009 Har själv tittat på en Garmin 420, och fått samma svar angående förseningen av kort. Nu vet jag inte vart du köpt din Garmin 420, men alla leverantörer jag pratat med har sagt att jag får ett 08-kort om jag köper plottern, som jag sen kan byta in kostnadsfritt när 09-kortet kommer. Borde vara ganska enkelt att förhandla sig till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 8 April , 2009 De nya korten är en jätteuppdatering och handlaren skulle ha upplyst dig om att betala det och Garmin sänder det direkt hem till dig så fort dom kommer. Det sista var 16 April. Du gör dumt i att köpa det gamla eftersom det är stora ändringar på korten. Köper du ett via sidoimportörerna på nätet så har du bränt dina chanser att byta ut det senare eftersom Garmin Sverige inte tar ansvar för dessa. Detsamma gäller apparater som är sidoimporterade. Då får man stå med skägget i brevlådan när det pajar. Dom som säljer dessa på nätet skyller hela tiden bort ansvaret. Men men. Man sparade några hundralappar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 8 April , 2009 Precis varit i kontakt med Outdoorexperten som säger att de nya korten bör komma om ca en vecka, men de kunde inte lova någonting. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 19 April , 2009 >Hej Är det någon som vet när de nya korten för 2009 kommer? Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 20 April , 2009 De har börjat skicka ut dem. Den 25:e ska de finnas hos de flesta återförsäljare som beställt dem. (enligt Garmins kundtjänst) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser