Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
Sunrise222

Pris för Saltö 31, 2xVP AQ 125/280??

Rekommendera Poster

Har en Saltö 1978 med 2 x AQ 125, sötvattenkylda, på lut... Båten är i gott bruksskick och hyggligt utrustad... Någon klok bryggsnackare som har uppfattning om vad som borde vara rätt pris? Har hittills varit seglare i 20 år, senast Elan 33, så det här med motorbåt är lite v minerad mark... Jaja, jag vet att många kommer att svara diesel, men frågan är hur stor bensinrabatt man bör räkna med?

Alla bidrag mottages tacksamt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Diesel eller bensin... gammal eller ny motor, antalet timmar, hur har man servat motorerna alltid svårt att bedömma på en 30 år gammal båt där motorerna troligen är original. enkelförgasare, lättmekade och inte mycket som kan strula. Det fanns en 31:a i stockholm för runt 220 000 för ca två år sedan (bensin) som var i bruksskick. kompisen valde istället en bayliner 3255 (bensin) har kör upp ca 2 kbm bensin per säsong och ångrara sig idag. (trög eftermarknad)

För det första skulle jag låta testa motorerna, är dom ok, ta ställning till hur mycket ni skall åka. Skall ni enbart ut till kobbarna så tror jag inte att det gör någon skilland..

Har du otur (som jag) får du inte ett motorbyte utan värre.. två, för det är för en motorbåt som på en seglebåt det som tar en framåt och går sönder som är det dyra...

Kör på magkänsla, för meckare finns det och priset sätter ju du :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...