--A-- 3 Postad 6 April , 2009 Hej, Vi har precis köpt sjösatt nya båten och inser att det är dåligt drag i gasolköket, ugnen verkar det vara bättre med men det är svårt att bedömma. En kanna vatten tog ca 20 minuter att koka och jag tycker att lågorna är betydligt mindre än i den gamla båten. Gasolflaskan är ny så det är inte problemet. Några idéer? mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 6 April , 2009 Hej, Grattis till ny båt. Prova att göra rent i brännaren det samlas ofta sot och avlagringar i den. Mvh/Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 6 April , 2009 Hej, Då är brännarna kontrollerats och de är rena och helt ok. Några fler idéer? Min fru börjar bli otålig på att vänta på kaffe vatten . /Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bergettoken 1 Postad 6 April , 2009 Regulatorn! den på tuben alltså. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 April , 2009 Inne i kranen på köket sitter en ventilkägla som ska röra sig lätt denna kan kärva. plockade fram en gammal men helt fungerande gasoldiskho och snickrade till ett litet ek kök till dragbilen och fick samma probem, så hör du knappt något gasljud i tillufthålet så sitter ventilen fast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 8 April , 2009 Hej, Regulatorn är bytt men det är samma fel... Niktalord - kan du utveckla ditt resonemang en smula? Antar att jag behöver lyfta upp köket för att kunna kolla ventilenkäglan? Båda brännarna har samma dåliga prestanda. Mvh Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 April , 2009 Är det ett lågtryck kök blandas ju gas och luft innan de når brännaren. lägger du örat emot detta luftrör så ska ett tydligt pys höras från gasen. Jag plockade ner mina ventiler tvättade dem i rödsprit och såg till att käglan löpte lätt. du har även nål små hål som inte får vara igensatta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 8 April , 2009 Tillluftsröret är populär boplats för diverse kryp. På vår gamla båt var båda tilluftsrören täpta, med klent/inget drag i spisen som resultat. Kolla också så att inget rör blivit klämt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser