Phillle 0 Postad 5 April , 2009 Tjena! Funderar på att köpa en Sea ray 175 sport från 2007 sitter en 135 hästare mercruiser i den. Priset ligger på ca 160 000, vilket jag undrar ifall det är bra? På båtmässan skulle denna båt kosta ca 280 000 ny. Kan det verkligen stämma känns väldigt mycket? Är det någon som vet vad det kostar att importera en sådan?Båten har varit demokörd av en marina och sen köpts av en privatperson vilket inte ska spela någon roll? Är det något speciellt man ska tänka på när man köper den? Vilken kvalitet håller Sea ray numera jämfört med tex glastron och bayliner? Tacksam för svar/ Phille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 5 April , 2009 280000kr ny låter riktigt högt om den nu inte är mkt bra utrustad, den bör väl legat som bayliner och glastron alltså runt 210000kr Jag tog hem en 23 i dec och frakt plus moms landade på tot 65000kr fast då min va för bred stog den på släp, hade den gått in i en kontainer så hade frakten legat på 15000kr för en halv 40 kontrainer.. Jag har en bra kontakt i usa om du vill importera en själv, frakten är dessutom bra mkt billigare om den beställs från usa, killen i usa åkte och kollade på båten maialed massa kort, jag visste om alla skavanker innan jag bestämde mig för köp dessutom kan killen svenska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 6 April , 2009 Mitt inlägg blev rapporterat och raderat av okänd anledning så jag skriver igen. Kanske någon sur handlare som klagat? Köp en ny. Använd båten hela sommaren. Häv sedan köpet pga av att den ej uppfyller Ce-kraven trots att den är Ce-märkt. Mercruiser 135hk är en förgasarmotor och dessa motorer uppfyller ej Ce-kraven. Nästa sommar köper du en ny likadan Gratis båt varje sommar... Kanske inte riktigt så enkelt men... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser