Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Jippe

Dessa motorfästen!

Rekommendera Poster

Hej alla båtfantaster!

Nu kommer jag kanske med en riktigt dum fråga. Har letat överallt här i forumet men hittar inget.

Tänkte köpa ett extra motorfäste från biltema som är reglébart. Men hur ska jag montera det? Om jag borrar bak i båten så kommer jag inte åt på andra sidan för spänna. Ska jag har nån platta emellan fäste och båt eller bara direkt på båten och brickor?

Ska jag trycka i silkaflex i hålen eller? =/

*se bild*

Förlåt för mina korkade frågor men vill inte gärna göra fel/förstöra båten :)

//Mvh Jippe

post-10005243-1394235848,1956_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Jippe !

På ditt foto ser det ut som det finns plats vid sidan om din befintliga motor att vid det tillfälle som en ev extramotor skulle behövas kan monteras. Eller betala 600kr/ år och ring sjöräddningen och på hjälp på plats. Du slipper då köpa en extamotor som riskerar att hamna i felhänder.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att du kanske vill ha en trollingmotor.. annars fungerar ju åror bra också.

Om du inte kommer åt från insidan är det ju rätt så kört.. även om du sätter dit en platta.. för den måste ju också fästas..
Det enda vettiga att göra är ju att plocka bort hela överdelen av båten så du kommer åt. (Plocka av motorn, dra bort listen, borra bort popnitar och lyfta av överdelen) Men det är mycket jobb om man inte är van. Men ska det vara ordentligt gjort finns det inga genvägar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era svar. Jo det är ju trolling jag är ute efter samtidigt som en motor i nöd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...