smiler75 0 Postad 5 April , 2009 Funderar på att införskaffa en Campion bowrider... inte hittat så mkt att läsa om just detta märke. Nån med erfarenheter? Tack! /Thomas. Senast ändrad av smiler75 | 05 april 2009 | 21:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 5 April , 2009 Hje Jag hade en champion 505 förra året och jag vart mkt nöjd, enda anledningen till att jag bytt båt är att jag ville ha en lite större.. Jag hade 135hk 4cyl lit och den toppade nyvaxad och i början av sesongen med full tank 43,5knop enligt gps 2st i båten, slutet av sommaren skitigt skrov med halvfull tank 41knop oxå enligt gps. polaren hade en glastron med penta motor i och enligt mig går mercruiser motorn jämnare och billigare, åker man typ 4-5 st i båten och drar ring så tappar den fart när man svänger men det är ju bör ju bero på motorn är lite klen, men jag har bara positivt att säga om den.. PS om du köper en champion tvätta då inte kapellet i maskin (40grader) det gjorde jag och kapellet krymte på längden nästan 10cm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smiler75 0 Postad 5 April , 2009 Tackar för svar... De med kapellet ska ja lägga på minnet hehe... Modellen som ligger närmast för köp är en 550 Chase då med 350Mag. Har inte nån jätttekoll men kikat tidigare på SeaRay 200/220 Select BR då när dollarna va låg, känns inte lika aktuellt nu. Hur är kvaliten jämförelsevis mellan liknande båtar i liknande prisklass? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 5 April , 2009 polaren har en chris craft och jag har nu en stingray och jag tycker champion ligger helt rätt i kavlitets intryck, jag hade inga bekymmer med min båt och som sagt den verkar inte vara sämre än någon annan jänke bår snarare bättre än många.. Kom på en sak, sidorna i båten då menar jag det som är klätt i sittbrunnen, dessa är skruvade genom glasfibern så det sitter muttrar på insidan och dessa vill vibrera loss men dra år dom med lite locktite så lossar dom inte, mina lossade efter några veckor men monterades med locktite och efter det satt dom, enda detta innebär är ju att sidorna blir lite lösa funktionen ändras ju inte, detta hände även på polarens glastron av -08 årsmodell så det kan kanske hänröras till byggnadssättet och saknaden av låsmuttrar Senast ändrad av millenium | 05 april 2009 | 23:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser