tobbz 0 Postad 4 April , 2009 Har en Waeco cf-35 och undrar hur mycket den drar som max när den hoppar igång. Tanken var att koppla den lite lampor och sådant till Load uttaget på solcells regulatorn som har inbyggd batterivakt och avstängning av strömm när batteriet är slut. Max så kan man belasta uttaget med 5 Amp står det, det är en Phocos CML05-2.1 http://www.phocos.com/datasheet_cc_cml.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 4 April , 2009 cf-35:an har väl inbyggd batterivakt så den sköter avstängningen själv. Skulle tro den drar runt 4A precis när den startar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbz 0 Postad 4 April , 2009 Jo tänkte mest på att koppla all el via regulatorn så om man glömmer stänga av något så stänger det ner automatiskt Det var därför jag undrade så man inte max belastar alltet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 4 April , 2009 http://www.waeco.se/(S(q2injnz1lrt0nc552a02yx2t))/engine.wbf?pid=760&c=46&l=46&frame=content&menuitem=92;131;269&articleitem=92;131;269;8507&rootcategoryid=&caravan=&marine=&truck= Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbz 0 Postad 4 April , 2009 Jo jag vet att det är den boxen jag har ? Men det var väll inget svar på frågan ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 5 April , 2009 Jag tycker det var svar på frågan Hur mycket drar en kompressorbox ? Det står att den drar 45W. Regulatorns Load-utgång tål ungefär 60W. Lite lampor & sånt får då dra max 15W. Det är aldrig bra att ligga *på gränsen*. Själv skulle jag inte kopplat boxen genom regulatorns Load-utgång utan låtit boxensintegrerat underspänningsskydd som kan ställas in för förbrukar- eller startbatteri sköta skyddet för den, och lampor & sånt via regulatorn. Då slipper du riskera att allt ljus slocknar när boxen drar igång Senast ändrad av Gunnar_ | 05 april 2009 | 08:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steken 1 Postad 5 April , 2009 Just i start ögonblicket typ 2 tiondels sekund, så tror jag den kan dra så mycket som 10Amp!. så du vet, dom som har tunna kablar till cigg uttaget får problem, du märker det på att boxen står och försöker starta, (ruskar) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 5 April , 2009 Precis så är det. Har själv en slagborrmaskin på 600W som i startögonblicket tar så pass mycket att säkringen i invertern på 1000W slår ifrån. Ska provmäta för skojs skull hur mycket borrmaskinen vill ha under den första tiondelen om man nu hinner se det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser