Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
iatoaon

Kanske en korkad fråga?

Rekommendera Poster

Är det så att ALLA båtar har en dyvika? Vi har en Finnsport 650 AC men jag kan inte hitta någon.

Frågar man inget får man inget veta Glad

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä, du kanske är okorkad och din båt med. :)
Hittar du ingen dyvvika så finns det nog ingen heller. En sådan kan nog vara praktisk men inte nödvändig på något sätt. Har ingen aning om hur din båttyp ser ut eller fabricerades, men dyvvika är inte nödvändigt att ha. Kolla för all del noggrant, förargligt om den finns men saknar pluggen vid premiärturen. 
Edit: Dyvika heter det ju, rätt ska vara rätt. 



Senast ändrad av Thomas-1 | 04 april 2009 | 08:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Bara att fråga på, alla är vi korkade tills vi vet bättre....Glad eller... Ingen av mina båtar har haft dyvika faktiskt (10 tal) utom min AMT där det faktiskt sitter en monterad.

 

Mvh Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De flesta farbriksgjorde båtar från 80-talet och frammåt har dyvika, men det finns många undantag.

När jag renoverade båten beslutade jag att inte sätta in dyvika, eftersom det är ett hål under vattenlinjen som iochmed det kan börja leka. (läcka)

Det är förstås hur man ser på saken, men jag som har ett telt-garage till min båt vintertid och länspump sommartid behöver inte på samma sätta in en dyvika som en som drar upp båten på stranden och bara använder den nån gång per sommar för en roddtur.

MvH

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade själv en finnsport 650 men ngt äldre än din årsmodell-79. Din är väl från -82 kanske.

På min fanns det ingen Dyvika i alla fall.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...