Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Gäst awiendha

Sjösättningsdax....

Rekommendera Poster

Gäst awiendha

Så, nu börjar det ju närma sig sjösättning.... En del har ju redan hunnit få i sina pärlor vet jag, men än så länge så ligger vår båt uppe på land. Det blir till att putsa och fixa i helgen och sen forhoppningsvis sjösättning runt den 18-19/4......ev tidigare!!!

Men det är ju mycket kvar att göra, man har ju alltid massa småsaker som skall göras i sista stund det fixar jag när båten är sjösatt Någon som känner igen sig?? Hehe!!

Vad har ni kvar?? Någon som är helt klar redan kanske??

Ser fram emot en lång och förhoppningsvis underbar säsong 2009 Cool

//J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag långt kvar. Håller på och installerar nya värmaren. Tar nog fram borren och skruvdragaren i helgen för att komma en bit på väg mot en varm båt i alla väder.

Nästa projekt är GPS plottern som skall monteras. Får se om jag hinner innan båten ligger i spat. Har semester nästa vecka då jag skall få allt det yttre klart för sjösättning.

Sjösätter 26/4. En del har det bra. Kan visst själva bestämma när dom skall sjösätta? Fördelen med liten båt antar jag.

/R

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ganska nyligen blivit med båt och skrev upp mig idag för istoppning 25/4. Måste fejja av botten och måla. Påbörjade komplett upprustning av kablage i batteribanken idag och ska färdigställa det i helgen om jag lyckas klura ut hur jag ska koppla allt till generatorn!???!? Om någon råkar ha tips (penta md5a med en sev generator i en maxi). Har ju skaffat skiljerelä etc. Sen har man ju invändigt att snygga till. :D Det kan man ju iofs dra på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Sjösätning blir förhoppningsvis 24/4. Har en skurar och vax helg framför mig nu i påsk frugan och båda döttrana skall med och putsa så hon skall nog blir klar i tid.

Vi väntar på islossningen i hamnen men den borde komma nu Skrattande. Det mesta är klart i båten har flytatt kylen från golvet under bordet till en del av bb soffa skall bli kul att se hur det blir, det blev mer plats i salongen  nu med laguna bordet..'

Hoppas på en solig påsk med mycket blanka och fina båtar...

/Jonny W Möre 30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är hon skurad och vaxad skall ta bort vaxet i morgon.

isen är snart ett minne blott var bara sörja kvar i hamnen idag.

Vilket fint väder det har varit idagCool nästan så det käns på huden..

Glad påsk på er alla!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vår Accent 26 åkte i plurret i tisdags och i dag var vi ute och seglade i strålande solsken med 15 grader. Riktigt skönt måste jag tillstå :-) Tacka vet jag våren i Skåne!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst awiendha

Ojoj, man blir allt lite avundsjuk på er som redan hunnit få i den...Glad. Själv har man tillbringt varje ledig stund i båteen, men nu är den så gott som klar för sjösättningen, det är bara dynorna och köksutrustningen som skall i, sen är den redo för avfärd....

Känns helt fantastiskt att det äntligen är dags, får bara hoppas att detta underbara vädret håller i sig under våren...Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...