Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Dahlskog

VC17m nt verkar ej som den ska?

Rekommendera Poster

Hej

Var nere vid båten och skulle bottenmåla, glad ihågen öppnade jag upp första burken och tittade ner och den var helt genomskinlig.

Funderade inte mer på det och hällde i kopparpåsen som var med, för att sen skaka om och röra runt. Men färgen blev aldrig svart, den var koppar färgad enbart, skall den vara det?

Då får man väll inte sälja den som svart eller?

Blev skitsur, stängde burken och gick hem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg en gammal tråd jag startat, båten blev aldrig svart, den låg i vattnet hela förra sässongen och är fortfarande koppar färgad...

Är jag den enda som råkat ut för detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte hur många år jag målat med svart VC17 och de har blivit svarta varje gång uten en. Hade köpte en båt strax norr om Skelefteå 117 mil hemmifrån. Köpte ett par burka på Hjermans julrea i affären i Göteborg. När jag tog fram burkarna uppe i Kåge stod det BLÅ på burkarna. jag hade tagit frl i hyllan. Det var inte mycket att göra åt det. Blandade till färgen. Den blev som vanligt kopparfärgad. Efter några dar i vattnet blev den i alla fall blå.

Att den har fortsatt att va kopparfärgad har jag aldrig varit med om.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker inte heller VC17NT blir svart, nån halvmörk brungrå nyans brukar det bli efter ett tag men knappast svart. Inte heller den gamla VC17M blev svart utan oxå mörkare brungrå men betydligt mörkare än NT varianten. VC17M går ju inte att köpa i Sverige längre men flera Engelska och Tyska butiker säljer den gärna på postorder, inte billigare men giftigare och svartare ;) Vill du ha nåt riktigt svart är det nog en annan färg som gäller, International TriLux till exempel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Synd du slängde färgen, hade varit bra att läsa på burken innan. man kan lägga de pengarna på annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...