lojjan 0 Postad 30 Mars , 2009 Är det någon som kan förklara om ett Bravo 1 drev med schimsat överhus från -07 är bra grejer. Det finns ju både 2 och 3 eller. Det är inte duopropp på detta drev, gör det mycket. Båten är en Bayliner 2855 1996 Taksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 30 Mars , 2009 Det skulle nog vara bravo 2 på en så pass stor o tung båt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lojjan 0 Postad 30 Mars , 2009 Vad är det för skillnad mellan dreven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 30 Mars , 2009 är överhuset från 07 eller schimsningen? eller vad? inget större fel på dom dreven vad jag förstår.. bravo 3 är duoprpp, bravo 2 enkel annars samma. 2an kraftigare än 1an. som fd bayliner ägare så är bravoprylarna ok. dom där SE-eftermarknads överhusen/dreven känns lite sådär.. om det nu e det du har vet jag inte. däremot har jag en del negativa upplevelser från sköldarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 30 Mars , 2009 Bravo 2 så är det större propeller diameter = för tyngre båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lojjan 0 Postad 30 Mars , 2009 Vad är schimsningen för någonting? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lojjan 0 Postad 30 Mars , 2009 Bravo I drev nytt 2007 (41.000) (Senaste modellen med skimsat överhus) Så står det i annonsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 30 Mars , 2009 Tidigare Bravo drev hade inte shimsat överhus. Gäller både I, II och III. Att det är shimsat kan man säga är för att kompensera för vissa avvikelser i godset i huset efter att det bearbetats i maskin vid tillverkningen. Ett shimsat drev har alltså justerats till exakt passform invändigt vilket gör att dreven i huset har exakt spel liksom att lagrens förspänning blir rätt. Detta förutsätter så klart att shimsningen är rätt utförd. Shims är helt enkelt en uppsättning mycket tunna brickor som man genom att montera olika tjocklekar av får ovanstående att stämma perfekt. Dock är det inga som helst problem med de lite äldre överhusen heller... Hållbara grejer... Bravo II har lite längre rigg för att rymma större propeller under kavitationsplattan, och som skrivits sitter detta drev ofta på lite större båtar.... Sköld och övrigt är samma så man kan använda vilket Bravo drev som helst på en båt med Bravo sköld, utom vissa diesel drev som har ett kraftigare knutkorspaket och då kan en liten modifiering behövs, dock inget avancerat.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lojjan 0 Postad 30 Mars , 2009 Det är inte för klent till 2855:an då.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 1 April , 2009 Nja, nog håller det... Men vill du ha kraftigare så finns Bravo Ix, IIx och IIIx och fler varianter ändå som är extra förstärkta.. Men även vanliga Bravo är ett kraftigt drev så nog bör det fungera... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser