nyfiken11 1 Postad 30 Mars , 2009 Hej alla maringuidare, Hjälmarens is ligger fortfarande men börjar bli rätt rutten och svart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 30 Mars , 2009 Näe - dryga 60 cm ännu i Umeälven - ökar i tjocklek ännu. Dröjer till i slutet på april innan isen far ut i Bottenviken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nyborjare 0 Postad 30 Mars , 2009 Ni kan då konsten till att få mig att uppskatta boendet i södra Sverige tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 30 Mars , 2009 Terrorist! Riddarfjärden är utan is och Årstaviken sköljer vilken dag som helst. Förresten, är det ett dialektalt ord tro? Uppe i Gävle sa man sköljer om den dagen då isen gav sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Mars , 2009 Här i Göteborg försvann isen våren 1987 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 30 Mars , 2009 Inte sant, i år har det varit rätt bra med is i februari..minst 10 cm på sina ställen. Jag har tuggat mig igenom ett stort drivis-fält mitt på Nordre Älvs Fjord den 1/3 på väg från Rörö efter tankning. Exempelvis hela Björlanda Kile-bukten totalt inisad under hela februari..men nu är den helt bort sedan c.a. två veckor. Senast ändrad av Gunnar_ | 30 mars 2009 | 20:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bittan 0 Postad 30 Mars , 2009 Snart 20meter till sen är rampen fri så tillhelgen så blir det en tur till Lilla Nassa och Björkskär för att bada bastu för nu är man bra skitig efter en hel vinter på land. Men man får inte glöma björk veden och två burkar öl till bastun till middag blir det nog gulach med en brödbit med västerbotten ost. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Mars , 2009 Samma här - en liten bit norrut på västkusten. Efter att isen gick i småbåtshamnen, har det vart nykast ett par morrnar, men det är ca 14 dagar sen. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 6 April , 2009 idag gick isen vid vår hamn (Katrinelund) i Hjälmaren. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 6 April , 2009 Muddrade i vår lilla hamn - Öbacka Småbåtshamn - i förra veckan. Den is jag tidigare talt om och som jag knappt kommer igenom med isborren när jag ska pimpla - ja den ser ut så här. Skopan som håller isen är på höjden högre än vad jag är. :-) Ja grävaren står PÅ isen och gräver. Senast ändrad av PatricS | 06 april 2009 | 16:33 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 6 April , 2009 En till bild. Grävaren står på isen närmast land - tål inte mer än ca 1 m vatten - om det skulle braka igenom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 6 April , 2009 Efter att ha sett er sommarbild sprang jag ner till viken norr om er flatvik i hopp om att isen släppt även här.... men icke... får vänta några dagar till... eller snarare nån vecka till innan vår lilla båthamn är isfri.... Snyft... MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser