Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
Axxet

Västkusten

Rekommendera Poster

Hej,

jag har tänkt att skafa en båtplats till en motorbåt på ca 11 m på kusten ovan Gbg. Någon som kan tipsa om en trevlig plats med närhet till resturanger, bad och affärer. Gärna bra skyddad också. Har även tänkt att använda båten att bryggsegla med, dvs att bara åka ner till båten ibland och bo över en helg....därav närhet till resturanger etc.

Vill helst kunna hyra båtplatsen men även köp om det är rimliga pengar.

Tacksam för bra tips!Glad

Mvh från en värmlänning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När du ändå håller dig ute i cyberrymden så kan du väl också önska dig ex ett eget havCool.

Skulle du mot förmodan bara så där hitta ditt shangrla så äter jag upp min gamla hatt.

Allvarligt, det är ordentlig brist på bra, vettiga båtplatser. Så får du tag på en båtplats får du nog vara nöjd. En relativt ny marina finns i Mollösund. Närmare info har jag inte. Du kan ju också försöka i Wallhamn dom har visst byggt upp en ny där också. Det var vad jag så här på stuts kunde komma på/Nitro 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns en hel del.

Varför inte börja söka via t.ex. blocket istället för att använda forumet som:

Önskar hyras

/Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När Ringhede skrev om att annonsera på Blocket kom jag att tänka på den Marinan där jag vinterförvarat min båt i ett par år och där jag stått på kö för en större båtplats ett par år.

När jag nu bytt båt till en bredare båt som inte får plats på någon av mina platser och kommunen tydligen inte har nått att erbjuda hörde jag med marinan. De hade två st 2 eller om det var 2,5 meters platser, och skulle återkomma om de fick lös nån 3,5 meters plats som jag behöver idag.

Den marinan hade varit perfekt för frågeställaren. Mitt i världens centrum Skrattande. Just på den plats där jag tog mina första steg som seglare och med en Resturang ett fåtal meter från bryggan. Det borde va en ganska lung miljö då bådet Kustbevakningen och Polisen har sina lokaler i huset.

När jag sökte på Gravarne Marina, som det hett de senaste åren, visade det sig att man  sökte nya ägare till resturangen. http://www.blocket.se/vi/20580472.htm?ca=15_s

tommy

Senast ändrad av toaen | 30 mars 2009 | 16:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Vet inte om det har löst sig för dig? Annars är du välkommen till Orust Marina där det fortfarande finns ett antal större platser som är lediga i en helt nybyggd marina. Marinan är under utveckling och planerna på restaurang, klubbhus etc. har redan kommit långt. En detaljplaneprocess är påbörjad och hänger du på nu så är du med från början.

Hälsar,

Olof

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...