Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
snusmumriken

ny hydraul eller vajer styrning

Rekommendera Poster

hej jag inser att styrningen behöver bytas ut ,skall man böka med en ny vajer eller skall man satsa på hydralstyrning.vilket märke på styrning skall man satsa på motorn är en 90 hästare båten är 570

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller till 120% med föregående inlägg. mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen vilket märke skall man satsa på LS eller baystar eller finns det någon annan tillverkare man skall satsa på budget ca 6000 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan rekommendera baystar,bra grejer till vettigt pris. Pröjsade 4990:- på erlandssons och fick bra tips att användas vid monteringen.

Lycka till, pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror inte det spelar någon roll, även den billigaste hyraulstyrningen är betydligt bättre än den bästa wirestryrningen.

Det viktiga är bara att du köper en styrning som är anpassad för dina behov, motoreffekt ,båtvikt/längd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen hjertmans i göteborg har extra pris på baystar hk4645 priset ligger på 5375 kr paketet är optimalt för 115 hk men klarar upp till 150 hk, är det något att tveka på eller finns det andra prisvärda.

mvh

Senast ändrad av snusmumriken | 30 mars 2009 | 20:06

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

låter vettigt osså är det ett känt märke vilket verkar för att det går att få tag i reservdelar om nått skulle hända

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja BAYSTAR är perfekt och inga problem med delar om man skulle behöva, för de ingår i TELEFLEX koncernen. Med hydraulstyrning blir det en helt annan körupplevelse du kommer inte bli besviken. Tänk bara på hur du förlägger slangarna genom motorbrunnen så att de inte kläms när du tiltar upp motorn. Annars är det inte särkilt svårt montera en styrning och är man noga med luftningen så kommer det bli kanon. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..och sen kompletterar du Baystar:en med en trådlös Raymarine S1000 autopilot så slipper du stå vid ratten hela tiden Kyss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !  Jag är också i valet o kvalet att skaffa hydraulstyrning till min båt. Har nu en 90 hk på aktern och får ta i för kung o fosterland när man ska svänga, speciellt vid högre farter. Är lite sugen på erlandsons erbjudande för 4990 spänn. Får se om jag kan bestämma mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej igen hydraul styrning installerad idag ,skulle bara berätta att jag blev väldig nöjd,nu går det att manövrera båten riktigt..till er som står i valet och kvalet....välj hydraul!!!

mvh martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

Du skrev att båten är 570, då antar jag att det är en flipper. Jag har en likadan och är i hydralbytartagen. Var det krångligt att montera systemet. Fick du ta av motorn för att få dit hydralen?

Vore skönt om man kunde  byta nu på en gång, vill inte vänta tills nästa sommar.

Vh Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Hydraulstyrning klarar man byta utan ta bort motorn, det viktigaste är hydraulslangarnas montering oftast är det inga problem jämfört med strandard. Men det viktigt det är så tilltaget att det går tilta lyfta motorn helt utan att det påverkas. Anser att hydraulstyrning ska vara standard för båtar som är typade för 90hk  eller mera. //havstulpan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hejsan båten är en örnvik 566 mc, och installationen var enkel tycker jag, ett måste att vara två pers när det är dax och lufta systemet. aldrig mer vajerstyrning för mig iaf...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar vänta tills båtmässor för att köpa hydralstyrning. Brukar gå lös på ca 4995:-

Erlandsson har bra priser också ibland som någon skrev tidigare. 

Det första jag gör när jag köper ny båt är att slita ut virestyrningen och montera hydral styrning direkt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...