Micke9000 16 Postad 29 Mars , 2009 Hej, Vilket medel är bäst för att putsa krom och aluminium. Autosol? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 29 Mars , 2009 Ja. Men aluminium blir matt ganska snart eftersom det är den skyddande oxiden man tar bort. Bäst är att eloxera aluminium för att få en beständig yta. Alternativt att klarlacka aluminiumen efter polering, eller så får man hålla på att polera. mhv Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 29 Mars , 2009 Rostfritt och aluminium (oeloxerad) kan man gå på rätt så hårt. Jag brukar börja med Svinto för att sedan köra Autosol och sist ett skyddande skikt med valfritt vax. Till eloxerad aluminium brukar jag köra vaxpolish om den är väldigt skitig, annars bara vax. Men självklart finns det ju dyrbara specialburkar att köpa om man vill. Aldrig Autosol på krom/förnickling enligt experterna, då detta kan skada surkopparskiktet under själva kromskiktet. På krom använder man vax. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 29 Mars , 2009 Okej, har ett kompressorhorn som börjar bli prickigt och flammigt. Ska titta vad jag kan göra åt det då. Prova lite försiktigt i något hörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svenke 1 Postad 30 Mars , 2009 Titta på denna sidan. En kille med mycket tålamod. Har provat med polermedel från kaktusprodukter. Det blir kanon. http://www.poleringsguide.se/poleringsguide/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 30 Mars , 2009 Det kan man kalla finish! /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
23an 0 Postad 30 Mars , 2009 Oj de var snyggt jobbat!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser