pontus_lf 0 Postad 28 Mars , 2009 hejsan jag har en tvåtakts utombordare suzuki -85:a som det var ett fel på i somras. man drog igång den fint och sen kunde man köra fullt eller halvgas i 30-20 min. sen började den blöddra och man var tvungen att dra ner gasen till nästan tomgång och om man gasa upp igen så bara dog den. efter att motorn hade blivit kall igen så gick den fint i 20-30 min till sen samma sak igen så har den varit hela sommarn och än idag. kyl strålen ur motorn är stark och fin. kan det va tändstift eller vad extremt tacksam för svar // pontus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
varaderon 0 Postad 28 Mars , 2009 Tjena! När den har dött, testa med om den går igång med startgas. Om inte så är det troligen ett tändningsproblem. Mvh/B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Concorde 0 Postad 30 Mars , 2009 Hej har varit ute för samma sak själv med en suzuki 50hp. I mitt fall va det tändkablarna som va kassa så den käka stift. Om inte det är det felet så får du köra uteslutningsmetoden Ta ur stiften o kolla vilken du inte har gnista på, Växla stift o kolla gnista så du e säker på om det e stiftet, Du kan även prova o skifta tändspolarna o se om problemet flyttar med. Har du bytt till nya tändkablar o problemet flyttar med tändspolen så har du troligtvis felet där. Hm en kondensator kan annars börja strula när den blir varm, men kolla det andra först så får vi hoppas att nått av det kan lösa problemet. Kan även låta som ett bränsle problem... Beror på hur du menar blöddra?/misstända? Söver sig? /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 30 Mars , 2009 sök på forumet på ditt problem, finns flera trådar om vad det kan vara för fel. bränslefilter, membran, tomgångs inställningar mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser