Gå till innehåll
söndag 19 januari 2025
antan88

akut hjälp med dragstart av mercury 40hk!

Rekommendera Poster

Hej!

behöver få lite hjälp av er som kan!

försöker dra igång motorn men det känns som om den inte får något fäste,  det raslar. kronan på motorn ser väldigt sliten ut och undrar vad jag ska göra. måste få igång motorn imorgon då jag nu sitter fast på en ö. De tre piggarna på draghulet går ut när jag drar så vet ni vad som kan vara problemet!?

äldigt tacksam för svar!

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad härligt att sitta fast på en ö, inte behöva gå till jobbet. Skrattande

Själv sitter jag fast i stan, och måste jobba varje dag. Till och med nu i helgen. Rynkar

Kan du inte linda på ett snöre, så som man gör när batteriet är slut på en med elstart?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo det går säkert med skulle gärna vilja veta vad det kan vara så jag kan fixa det imoron för att har åkt 40mil hit för att fiska.. så att om någon vet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodu,kan va lite av varje på min var det sprucket startmotorfäste,det kan du se,om ena öratär av,kärvande Bendix. Du säger att startkransen är,Ser sliten utprova att vrida svänghjulet ,omutifallatt det ser bättre ut någonstans.Är det panik så skruva upp bendixdrevet så att det får fäste,o dra igång skrotet.Cool HAha nu gjorde jag bort mig rejält va. Herr Larsson har ingen Elstart. Rynkar

Senast ändrad av sativa | 27 mars 2009 | 21:21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ne.. ingen som har något annat förslag? eller någon som vet var jag kan få tag på en sprängskiss. mercury 40hp  - 80  (402) THUNDERBOLT.

Måste få igång den!

Tack för svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kronan som sitter under draghjulet som öronen ska fäste i ser slitna, även lite utbuktade, kan det vara mitt problem? Vet tyvärr inte vad ni andra menade med era förslag. Är inte kunnig på området.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snurra lite på svänghjulet,dra försiktigt i snöret o se om du får grepp,Dra järnet hem o byt ut det slitna.Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Hur gör motorn när den raslar. Liksom raslar de ned eller upp. Raslar den åt sidan eller bordvart.

Själv har jag haft en likadan motor som rasslar och det har jag en lösning på

Edit:ssssSkämstavfel

Senast ändrad av Bregott_22 | 27 mars 2009 | 21:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är precis som om öronen hoppar mellan alla lägen på svänghjulet den får inget fäste och då raslar det när jag drar. de hoppar mellan alla lägen..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är nog lite missförstånd här du försöker att dra igång motorn ? bendix  drev har du på en startmotor .det är en lite bökig startapparat du har om du har manuelstart det finns en vågbrika under en platta som styr ut 3st starthakar det är nog den som felar ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...