Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
mattiasj

Skruva fast taklampa i tunt tak

Rekommendera Poster

Jag ska skruva upp en rund rostfri taklampa inne i båten. Ovanför lampan är det ett enkelt plastlaminat 4mm och jag vill inte borra igenom det. Finns det nån produkt som är som en bricka med en bit gängad stång som sticker ut, tanken jag hade var att limma brickan mot laminatet och sedan skruva fast lampan i den gängade delen som sticker ut, är ni med ?
Det går naturligtvis att tillverka en ring av plywood eller liknande och limma den i taket och sedan fästa lampan, men jag tänkte att det skulle vara enklare och snyggare om man kunde undvika det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med en EL firma/elskåpbyggare. Dom har svetsbult som man skjuter fast i skåpen.Borde funfera utmärkt att limma som du tänkt dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte fästa själva lampan med lim eller dubbelhäftande tejp, modell kuddar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför använder du inte en vanlig skruv med plattskalle och limmar denna med Cyanoacrylatlim typ snabblim och sätter mutter mot armaturen ?

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känsliga lyssnare (Tittare)Varnas, Biltema har en svart dubbelhäftande Tejp,grönt skyddspapper,jag Lovar,du får bara bort den med våld.Satte upp en Telefon på Kakel o det var lögn i f..n att få bort den sedan.Flört PS om det är en typ kristallkrona på 50-75kg så fråntar jag mig allt ansvar.Obestämd

Senast ändrad av kalledrag | 27 mars 2009 | 15:19

Senast ändrad av kalledrag | 27 mars 2009 | 15:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en bricka som hade lite större hål, så att en skruv med flatskalle nästan gick igenom. En låsbricka en mutter fixade sedan resten. Kanske limmar jag fast skruven i brickan innan jag limmar upp allt i taket. Gissar att Sika kan vara lämpligt, kanske fixerar lampan med lite smältlim medan sikan härdar. Tack för alla tips !

Senast ändrad av mattiasj | 28 mars 2009 | 01:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...