BerraS 46 Postad 26 Mars , 2009 Kära båtvänner, jag är vilse i pannkakan! Jag står inför byte av tätningar runt styraxeln på mina Bravo III drev och undrar på om jag ska lyfta motorena eller borra hål i dreven för at komma åt problemet. Altså tankerna går så här, vill jag ha extra hål borrade i dreven för att spara en massa tid? nja, vet inte, inget som direkt lockar, men å andra sidan, lyfta motorer, motorlucka, skruva isär skölder mm.mm, nja vet inte, vad hadde ni gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tuppen_ericson 1 Postad 26 Mars , 2009 Riv ut allt och gör det med glatt humör så är det gjort på en dag eller två Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ovik570 0 Postad 26 Mars , 2009 Det är det som är tungt ibland, men börja borra i drev...inge bra alls. Kämpa & gör det bra så kommer Du och ha igen det vid försäljning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 27 Mars , 2009 Hade samma dilemma med mina bravo 2 förra våren, det slutade med sköldbyte. räkna med att byta styrtapp, ta då en rostfri. sen div annat som liksom åker med vid sköldrenovering.... stödlager, bälgar, trimgivare, typ . håller själv på med ett par just nu... dock vp.. det blir alltid mer än man tänkt sig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 28 Mars , 2009 Jag räknar med en total renovering av skölderna, altså byte av stödlager, bälgar, växelwire, trim/tiltgivare, styrtapsfodringar, eventuelt styrtapp. Något annat att tänka på tycker du? Några problem med hydraulolje samt drevolje anslutningerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 26 April , 2009 Äntligen har jag fått tid att påbörja mitt lilla renoverings projekt. Jag har nu lyft ur motorerna, delat på skölden och fått bort alla gammla packningar o lager mm.mm. Lägger in en bild på den ena styraxeln samt packning, förstår inte varför det drevet läckte:) Senast ändrad av BerraS | 26 april 2009 | 18:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2009 Så ser skölden ut isärplockat, inte för grand precis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2009 Så ser den ut efter ett antall timmar rep o slip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2009 Ena skölden på plats, bara en kvar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2009 Inre plattan va så skadat av vattnet att den fick bytas, ser tydlig vattnet har runnit från styrstaget och ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 10 Maj , 2009 Hmm, det där med en dag eller två köper jag inte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 19 Maj , 2009 Måste jo uppdatera med lite mera info samt bilder. Andra skölden på plats Riktig sjösättnings känsla!!! SNART. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 19 Maj , 2009 Motorerna lyfte vi i på kvällen så något dårligt foto, inga som helst problem, motorerna passade.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 19 Maj , 2009 SÅ KOM LAGEN OM ALL JÄVELSKAP Å PROBLEM Skulle provstarta maskinerna, inte någon av dom startar!!! Babord maskin snurrar på startmotorn men tänder inte, styrbords maskin bara klickar i startmotorn!!!!?`=)==?#!:;??= Efter en natts sövn åker jag ut till båten o kollar vidare, givetvis så hadde ja missad och montera jordningen till babords maskinens tändsystem, efter åtgärd starta motorn hur lätt som helst, klockrent! Styrbords maskinen va något klurigare, efter att ha mätt upp spänning samt direkt matad starmotorn från batteriet, så står det klart att problemet ligger i startmotorn. Efter några rejäla knack på startmotorn med gummiklubban går den igång!!! Då ser jag att det läcker vatten under motorjäveln!!!! Hittar läckan och det visar sig att vatten pumphuset har förmodligen fått sig en smäll och fått en liten spricka. Ska ut till båten i dag och byta pumphus. Sedan kvarstår det stora testet, sjösättning på torsdag!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lirare 0 Postad 19 Maj , 2009 faaan har du inte lagt i en???????? trodde du skulle vara före mig ;-) (inte i än men snart så) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser