kurran 0 Postad 26 Mars , 2009 Hej . Är det någon som provat hydrofoil på en båt med inombordare? Och var kan man köpa dessa? Mvh kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
captiva-236 0 Postad 26 Mars , 2009 Hej . jag har lite polare som har satt på sånna . resultatet var riktigt varierande dom två tyngre båtarna gick upp snabbare i planing medans den lättare båten (ca 2ton) tappade 4 knop så det funkar kanske bättre på vissa båtar än andra . jag själv köpte samtidigt som dom andra men har ej satt på dom och är inte så sugen på att göra det heller . Mvh Crippa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 27 Mars , 2009 http://www.nauticusinc.com/tech_bulletin/nauticus_pdf_book.pdf Kolla in den sidan. Iförsig är det reklam för smart tabs, men de förklarar rätt bra, varför t.ex. Hydrofoils är inte så lämplig för en el båtar (se sidan 7,8,9). Det har mycket att göra, hur skrovet är utformat. Intressant läsning tycker jag. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser