Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
iatoaon

Offeranoder Yamaha 115B

Rekommendera Poster

Hej,

Är på jakt efter offeranoder till vår Yamaha 115B (V4, 93 års modell). Både den avlånge och den som även fungerar som trimfena. Har hittat från Watski men jämför man med Biltemas priser på anorder generellt var det inte särskillt fördelaktigt.

Har kollat på biltema men blir inte klok på vilken som skulle kunna passa vår motor.

Någon som vet?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltemas anoder är jättebra för de håller hur länge som helst, man behöver aldrig byta mer Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska jag tolka det som att det är värt de extra hundralapparna och undvika Biltemas anoder?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biltema har väl prylar som är både bra och dåliga.  När det gäller anoder så har det visat sig att de håller ojämn kvalitet, vissa är bra medan andra är skräp.  Anoder är ju en viktig detalj och där är det nog värt att lägga några kronor extra.  Vad ligger du i för vatten?  Salt, bräck eller söt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håll dig till yamaha orginal  trimmroder 6E5 4537101 362:-,anodebygel 6G5 4525102 290:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK då kör jag på de anoderna som redan är beställda Glad

Vi ligger i saltvatten (Öresund) och där är koppar i bottenfärgen vilket jag även förstått ställer högre krav på bra anoder?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...