iatoaon 0 Postad 26 Mars , 2009 Hej, Är på jakt efter offeranoder till vår Yamaha 115B (V4, 93 års modell). Både den avlånge och den som även fungerar som trimfena. Har hittat från Watski men jämför man med Biltemas priser på anorder generellt var det inte särskillt fördelaktigt. Har kollat på biltema men blir inte klok på vilken som skulle kunna passa vår motor. Någon som vet? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 Mars , 2009 Biltemas anoder är jättebra för de håller hur länge som helst, man behöver aldrig byta mer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iatoaon 0 Postad 26 Mars , 2009 Ska jag tolka det som att det är värt de extra hundralapparna och undvika Biltemas anoder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 Mars , 2009 Biltema har väl prylar som är både bra och dåliga. När det gäller anoder så har det visat sig att de håller ojämn kvalitet, vissa är bra medan andra är skräp. Anoder är ju en viktig detalj och där är det nog värt att lägga några kronor extra. Vad ligger du i för vatten? Salt, bräck eller söt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 26 Mars , 2009 Håll dig till yamaha orginal trimmroder 6E5 4537101 362:-,anodebygel 6G5 4525102 290:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iatoaon 0 Postad 26 Mars , 2009 OK då kör jag på de anoderna som redan är beställda Vi ligger i saltvatten (Öresund) och där är koppar i bottenfärgen vilket jag även förstått ställer högre krav på bra anoder? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iatoaon 0 Postad 26 Mars , 2009 Det får bli så ja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser