jalmar 0 Postad 23 Mars , 2009 Var på årsmöte ikväll batklubben.net (hammars båt och fritidsklubb) började kl19.00 och slutade 21.00 när vi åkte dit var det lite lappmögel i luften men när vi skulle hem nästan 15cm snö fy f-n vad sunkit.Stop i backar med tradare så man fick ta andra vägar hem.Nej nu få devara nog hit med sommaren. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 23 Mars , 2009 Njaaaa... jag vill nog ha våren först, med att dona med båten för sjösättning, fiska havsöring -premiär 1/4 här på västkusten...- se blåsippor och vitsippor dyka upp... sen får sommaren mycket gärna komma smygande, och stanna till mitten - slutet av september... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 23 Mars , 2009 Jäkligt snygg båt du har, förresten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 23 Mars , 2009 Tackar för komplimangen.Själklart vår först så man får göra klart allt man tänkt.Inte så dum båt du heller. Förresten du kanske kände igen våran? hon kommer från Orust.Kanske långsökt men man vet aldrig. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 24 Mars , 2009 Jadu, jag började med vårrustningen i lördags, då var det 7 grader. På söndag/måndag kom det 30 centimeter snö, och nu i skrivande stund blåser det en bra bit över 10 m/s och -7 grader, snön yr överallt, har inte ens lust att gå utanför dörren just nu. Hemska saker, våren hit NU. MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
b_syrsa 46 Postad 24 Mars , 2009 Mer snö och vinter så jag hinner färdigt med alla projekt före sjösättning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 24 Mars , 2009 Sjösatte kl 7.30 ungefär, igår. Då låg det snö i luften, men efter att vi varit ute ett par timmar klämde sig solen fram mellan molnen. Knapp mätbar vind gjorde att Vänern låg spegelblank större delen av dagen. Solsken. Varm Oboy. En lax på c:a 6kg (tyvärr vild) var allt som behagade nappa men oj en sån fin dag vi hade. När man sen hunnit hem o kom ur duschen innan hockeyn skulle börja på TV:n så fick man dagens chock: Det fullkomligt VRÄKTE ner hagel, det blåste smådjävlar och var allmänt skitväder. Inte ens hunden ville ut. Nåja, vi hann med en båtdag innan vintern slog tillbaka iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 24 Mars , 2009 Nej tyvärr, känner inte igen själva båten... visserligen går vi från Gbg´ södra skärgård till Brofjorden på sommaren, men det är så många båtar i rörelse då... Men båttypen känner jag väl till, då jag var och tittade på Orrskär 27 som ett av valen. Det som avgjorde det hela då, var att det numer är bara frugan å jag som är ute och sover över i båten... har vuxna barn som iofs gärna följer med, men är upptagna med sin idrott som de utövar på elitnivå, så de kan inte ligga över i båten så ofta... Därför blev det den mindre Ancas Queen 24:an Men jäkligt snygg är den, och praktisk... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 28 Mars , 2009 Jaha då har det kommit 15cm lappmögel till då suck Ska de aldrig bli vår Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 28 Mars , 2009 Ja, nu börjar det suga ordentligt - är trött på kalla nästippar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ovik570 0 Postad 28 Mars , 2009 LAPPMÖGEL??? Du måste vara ivrig! Det är bara mars- aprilvädret är kvar. Det börj ju känn lit i båtskinne........ Haa dää göött!! Norr om Dalälven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser