mauritzlarsson 0 Postad 23 Mars , 2009 Hej! Blir min andra säsong med båt. Tänkte höra lite vad som är att rekomendera att göra innan sjösättning. Har en 5 m plastbåt. Ligger i södra delen av stockholms skärgård. Har funderat på bottenmålning, hade stora problem med beväxning förra säsongen. Men vill inte ändå, finns det nåt annat alternativ Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 23 Mars , 2009 Det finns en båtbottentvätt i Nynäshamn. http://www.nynashamn.se/segora/gasthamnen/batbottentvatt.4.6f017df6112ae0dea21800037115.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mauritzlarsson 0 Postad 23 Mars , 2009 Jo jag vet , var i trosa och tvättade 2ggr men tyckte ändå inte det räckte . Tog dock aldrig upp båten och skrubba själv. Kommer nog inte botten måla ändå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 23 Mars , 2009 Jag har själv alltid tagit upp båten runt 4-5 gånger per säsong och tvättat med högtryckstvätt, rotborste och svamp, och då kör jag runt 2-3 sjömil minst per dag, normalt mer. Det är ju inte ett sånt stort projekt om man har trailer eller en stuga som man kan vincha upp båten på stranden (på trästockar)... MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 23 Mars , 2009 Om man har strand går det ännu bättre med s.k. båtstöd, finns t.ex. hos Claes Ohlsson. Man skruver de på en par stockar eller liknande och så går det bra. Jag har massor av sådana stöd liggande hemma. sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 2 December , 2009 Jag har tänkt på att bygga en ramp med stöd från Biltema, funderar ännu på hurdan vinch jag skall skaffa, skulle ju vara enklast att skaffa en som man kan binda vid ett träd eller ngt. Hur enkelt får man sen tillbaks båten i sjön? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser