Gäst Uffe Postad 28 Juni , 2004 Jag har en volvo b20 med dubbla solexförgasare. Problemet är att varvar jag upp motorn c:a 4500 r/m går den som den ska i 30 sek, sen börjar varvtalet vandra till slut vill den dö. Problemet är inte varje gång jag ökar varvtalet. Jag har hela tiden trott att det beror på för lite bränsle. Har bytt ut det mesta. Var ska jag leta vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Emil Postad 5 Juli , 2004 Brukar sitta små filter i förgasarna just vid bränsle inlppet kolla dom, vet ej hur det är på solex. Nålventilerna till flotörerna är också bra att byta. Låter onekligen som att bränslet i flotör husen tar slut, Är pumpen okej kolla lilla filtret i pumpen oxå! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lurre 0 Postad 7 Juli , 2004 Tack. Ska kolla detta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Björn Johansson Postad 31 Juli , 2004 Jag hade ett liknande fel på min B20 förra året. Jag fick inte upp tillräckligt med bränsle till förgasarna som under 30-40 sekunder gick på det som fanns i flottörhuset. Efter en stund på lågvarv pumpades det upp nytt bränsle som gav en ny knuff på högvarv. Kontrollera alla filter och blås ur (byt) alla slangar. Jag hade smuts i slangen som gick ned till tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser