Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
morran

Terhi sea fun c

Rekommendera Poster

Hej!

ska nog köpa en 05 terhi sea fun c. kommentarer!

hur är det med att den har så lågt fribord tex?

tacksam för svar!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl beroende på ändamålet med båten angående fribord.

Har du tänkt köra i yttre delen av skärgården skulle jag nog själv köpa en med lite högre fribord och mer V-botten, men annars för innre skärgården eller insjöar så är det väl en ganska bra och lättmanövrerad båt att ha. (Har kört liknande terhi).

MvH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

gott!

för det är i en insjö jag ska ha den. Tyckte den såg ut som en gammal eka i fribordet. därav min oro. och hur var det nu med absplasten? är det helt casst jämfört med glasfiber eller vad det brukar vara....ja se vad mycket jag kan om båtar.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ABS plasten är väl överlag inte lika ömtålig som glasfibern...

Jag tror att båten skulle passa till ditt ändamål!

MvH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste om det här med sjösäkerhetsklassning d... att det inte fick blåsa många sekundmeter för den klassningen. men fan. då kan man ju knappt åka mer än på en å om man ska lyda det blint. på runn där jag ska åka med båten kand det ju gå duktiga vågor, i alla fall i min hjärna så uppfattas de som höga... 0.3 m skulle klass D klara. men nog kan vågorna gå högre än halvmetern på Runn...ojojoj,,, betyder detta kapsejsning och elände...???

Senast ändrad av morran | 26 mars 2009 | 22:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv skulle jag nog satsa på en båt med lite högre friborv och med lite mer v-botten.Har kört exakt en sådan terhi och det blir inte direkt kul när det börjar blåsa upp o bli lite vågor.För det kan ju bli lite vågor även om det är en insjö du skall ha den i.

MVH

jesper

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...